انتشار فراخوان ثبت نام در جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان ثبت نام در هجدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در ۳۸ رشته آغاز شد و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

آقای آقابابایی اظهار داشت: این دوره از جشنواره‌ها در هفت بخش آوایی، کتبی، پژوهشی، ادبی، فناوری و تولیدات رسانه‌ای و هنری برگزار می شود.

وی افزود: رشته های بخش آوایی شامل ۱۱ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، دعاخوانی صحیفه سجادیه، مداحی و اذان (ویژه برادران) در نظر گرفته شده است.

آقابابایی اضافه کرد: سایر بخش ها و رشته های جشنواره به ترتیب در بخش کتبی، شامل ۹ رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با سیره معصومین (ع)، احکام، پرسمان معارفی، حفظ موضوعی قرآن کریم، سبک زندگی اسلامی ایرانی، آشنایی با صحیفه سجادیه و آشنایی با نهج البلاغه می‌باشد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: بخش پژوهشی شامل سه رشته مقاله نویسی، نقد کتاب و تلخیص کتاب است که علاقمندان به مطالعه و پژوهش در قرآن و عترت می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

آقابابایی تصریح کرد: بخش فناوری و تولیدات رسانه ای نیز شامل دو رشته تولید نرم‌افزار رایانه‌ای یا اپلیکیشین و تولید محصولات رسانه ای در یکی از قالب های پادکست یا کتاب صوتی، تیزر، ویدئو کلیپ و پویانمایی است و دانشجویان شرکت کننده در بخش ادبی در چهار رشته شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: بخش هنری در هفت رشته خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبّت، طراحی پوستر و عکاسی ویژه علاقمندان به فعالیت های هنری دینی برگزار می‌شود و بخش نوآفرینی قرآنی پذیرای شرکت کنندگان در دو رشته ایده شو (ایده پردازی قرآنی) و کارآفرینی قرآنی خواهد بود.

آقابابایی بیان کرد: همه رشته های بخش آوایی غیر از رشته اذان که ویژه برادران برگزار می شود به صورت مجزا در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود که با احتساب تفکیک خواهران و برادران در این بخش مجموع رشته های جشنواره ۴۸ رشته مجزا خواهد بود.

وی با اشاره به تغییرات جشنواره امسال نسبت به سال¬های گذشته گفت: در جشنواره امسال رشته مداحی خواهران و برادران و حفظ یک جزء به فهرست رشته های شفاهی افزوده شد و در بخش فناوری و تولیدات رسانه‌ی هم با توجه به نیاز‌های روز جامعه رشته های جدیدی با رویکرد تولید محصولات رسانه ای به رشته‌های جشنواره اضافه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار