معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در صورت استقرار شرکت‌های پخش دارو ۴۰ تا ۵۰ درصد کمبود‌های دارویی مرتفع خواهد شد.

دشتی در ارتباط تلفنی با خبر ساعت ۲۳ سیمای مرکز ایلام در خصوص کمبود برخی از حل مشکل کمبود دارو در گرو استقرار شرکت‌های پخش دارویی در استاناقلام دارویی در سطح داروخانه‌های استان افزود: مشکل اساسی ما در بحث کمبود دارو، عدم استقرار شرکت‌های پخش دارو در استان است که باعث شده سهم ما به درستی لحاظ نشود.

وی با بیان اینکه در بحث کمبود آنتی بیوتیک‌ها نسبت به یک ماه گذشته شرایط بهتر شده اظهار کرد: کارخانجات تولیدی به صورت شبانه روزی در حال تولید دارو هستند.

دشتی همچنین بابیان اینکه مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به جد پیگیر استقرار نمایندگی پخش دارو در استان هستند اظهار کرد:ما برای شرکت‌هایی که در استان نمایندگی ایجاد کنند تسهیلات خاصی در نظر داریم بطور مثال برای دوسال اول فضای فیزیکی مناسب بصورت رایگان در اختیار این شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص رفع مشکل کمبود دارو در مقطع کنونی گفت: توزیع مناسب و سهمیه بندی برای برخی دارو‌هایی که به نوعی کمبودشان محسوس است در نظر گرفته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.