رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی گفت: ساخت سایت تخصصی تیراندازی برای کمانداران این استان نیازمند کمک خیران و بخش خصوصی است.

محمد ابراهیم امینی رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی گفت: ساخت سایت تخصصی تیراندازی برای کمانداران این استان نیازمند کمک خیران و بخش خصوصی است. این در حالی است که در استان‌های آذربایجان شرقی و اصفهان هیات‌های استانی دارای سایت تخصصی هستند، اما خراسان رضوی با ۱۲۰ ورزشکار فعال در رشته تیراندازی با کمان که حدود ۷۰ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند از این امکان محرومند.

او با بیان این که درحال حاضر این رشته ورزشی در ۹ شهرستان خراسان رضوی فعال است افزود: مشهد، سرخس، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، طرقبه شاندیز، زبرخان و بجستان شهر‌هایی هستند که هیات تیراندازی با کمان دارند.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی ادامه داد: درحال حاضر ۲ باشگاه شهرداری، یک باشگاه بخش خصوصی و یک باشگاه آستان قدس رضوی در کنار برخی نهاد‌ها و دانشگاه‌ها در رشته تیراندازی با کمان در مشهد فعال هستند.

امینی بیان کرد: تیراندازی با کمان از جمله ورزش‌هایی است که تجهیزات آن برای یک کماندار بسیار گران است، چون همه آن‌ها وارداتی است و هر ورزشکار نیز تجهیزات مخصوص به خود را باید داشته باشد و یک کماندار برای ورود به این رشته پس از طی کردن مرحله مقدماتی و فراگیری آموزش‌های پایه، دستکم با ارزانترین تجهیزات باید ۲۰۰ میلیون ریال هزینه کند.

او تصریح کرد: درحال حاضر در بخش پایه و مبتدی در حال استعدادیابی هستیم تا برای آینده، کماندارانی از خراسان رضوی آموزش ببینند و بتوانند در مسابقات کشوری شرکت کنند و در یک سال اخیر سه مرحله مسابقات استعدادیابی برگزار شده است و در المپیاد استعدادیابی کشوری نیز از مجموع ۱۳ نفر ۲ نفر به اردو دعوت شدند.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی تاکید کرد: دوم دی دومین مرحله مسابقات کمان سنتی قهرمانی کشور به میزبانی نیشابور برگزار خواهد شد و بهمن امسال نیز مسابقاتی به میزبانی سرخس برای افراد مبتدی و حرفه‌ای استان پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار