استاندار یزد گفت: استان یزد در سال گذشته با رقم ۷.۵۵ درصدی بالاترین رشد اقتصادی را در کشور تجربه کرد که سهم فعالیت‌های گردشگری در این رشد، قریب به ۳۰ درصد بوده است.

مهران فاطمی، استاندار یزد در نشست مشترک با مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، به نگاه ویژه استان به بخش گردشگری و تاثیر فعالیت‌های این بخش بر گردش چرخ اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: استان یزد در سال گذشته با رقم ۷.۵۵ درصدی بالاترین رشد اقتصادی را در کشور تجربه کرد که سهم فعالیت‌های گردشگری در این رشد، قریب به ۳۰ درصد بوده است.

او در ادامه به لزوم فراهم سازی زمینه رونق بیش از پیش فعالیت‌ها در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداخت و اظهار داشت: این بخش‌ها به گونه‌ای است که نشاط، اشتغالزایی، حفظ اصالت و هویت ملی و حتی امنیت در آن وجود دارد.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت افزایش سطح توجه به صنعت گردشگری در دولت، خاطرنشان کرد: گردشگری فضایی بهم پیوسته است و در صورت ورود ۱۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور، می‌توان بیشتر از سهم نفت در GDP کشور ارزش افزوده ایجاد کرد.

فاطمی آثار معماری و تاریخی، صنایع دستی متنوع و خلاق، تنوع فرهنگ‌های قومی و منطقه‌ای و زندگی مسالمت آمیز ادیان را از ظرفیت‌های ارزشمند استان در حوزه گردشگری دانست و گفت: در جریان نشست با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاداتی برای ایجاد فضایی ویژه برای گردشگری در دولت ارائه می‌کنیم.

او در پایان با تاکید بر اینکه گردشگری، یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های استان است، گفت: برای پیشبرد برنامه‌ها و رویکرد‌های این حوزه مطابق با ملاحظات فرهنگی استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و مانع زدایی‌های لازم از مسیر فعالیت‌های این بخش انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار