پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس برای برگزاری آیین معنوی به زندان مرکزی بوشهر برده شد و دستگاه قضایی استان به این مناسبت ۲۵ زندانی را آزاد کرد و به ۳۳ زندانی مرخصی داد.

پیکر سه شهید گمنام دفاع مقدس شنبه ۲۶ آذر با استقبال مردم وارد استان بوشهر شد و قرار است پس از حضور در آیین‌های گوناگون، در سه روستای بندرگاه، بندر عامری و درازی به خاک سپرده شوند. پیکر شهید گمنامی که در زمان شهادت ۲۶ سال داشت و قرار است در بندر عامری خاکسپاری شود، امروز مهمان زندان مرکزی بوشهر بود.
 
پیکر این شهید گمنام در میان بند‌های زندان مرکزی بوشهر گردانده شد و زندانیان، کارکنان و سربازان زندان در کنار این پیکر مداحی و سینه‌زنی کردند. همچنین با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان بوشهر و مدیرکل زندان‌های استان، در نمازخانه زندان در کنار پیکر شهید زیارت عاشورا خوانده و سپس مداحی شد.
 
با ایده دادگستری استان بوشهر و به‌مناسبت حضور پیکر این شهید گمنام در زندان مرکزی بوشهر ۲۵ زندانی آزاد شدند و به ۳۳ زندانی هم مرخصی داده شد.
 
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر دراین‌باره در زندان مرکزی به خبرنگار صداوسیما گفت: ۲۵ تن از زندانیانی که شرایط آزادی را داشتند، همین امروز آزاد شدند و با آسان‌گیری بیشتری که نشان دادیم به ۳۳ زندانی دارای شرایط نیز مرخصی داده شد.
 
مهدی مهرانگیز افزود: کار مهم آزادی زندانیان و همچنین مرخصی به شماری از زندانیان، به برکت حضور پیکر پاک این شهید خوش‌نام دفاع مقدس است و زندانیان نیز این را درک کرده‌اند.
 
سید محتشم حسینی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر هم به خبرنگار ما گفت: حضور پیکر پاک این شهید گمنام در زندان مرکزی بوشهر برای تروج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت خودباوری و خداشناسی و افزایش فضای معنوی و عرفانی در این محیط انجام شد.
 
تابوت این شهید گمنام همچنین با حضور در بند بانوان زندان مرکزی بوشهر گلباران شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.