مانور ترکیبی مقابله با اقدامات خرابکارانه، حریق و آبگرفتگی شناور مسافری در بندر شهید حقانی بندرعباس برگزار شد.

حمیدرضا محمدحسینی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: مانور ترکیبی مقابله با اقدامات خرابکارانه، حریق و آبگرفتگی شناور مسافری با هدف ارتقای سطح توانمندی نیرو‌های عملیاتی در بندر شهید حقانی با حضور نمایندگانی از بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی، انزلی، لنگه، امیرآباد و خرمشهر در بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس برگزار شد.

محمدحسینی ارزیابی عملکرد نیرو‌های عملیاتی را مهم‌ترین هدف برگزاری این مانور اعلام کرد و گفت: در این مانور بزرگ دریایی و بندری ارگان‌های درون سازمانی و برون سازمانی شامل آتش نشانی شهر بندرعباس، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و یکی از شرکت‌های مسافربری دریایی مشارکت داشتند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه این مانور براساس استاندارد‌های عملیاتی بنادر طراحی شده و برگزاری چنین مانور‌هایی در کارآمدی نیرو‌های مستقر و آمادگی آن‌ها برای مواجهه با حوادث احتمالی نقش بسزایی دارد، گفت: در این تمرین پدافندی از ظرفیت پنج فروند شناور مسافری، دو فروند شناور ناجی، قایق IRB و سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی استفاده شد.

محمدحسینی گفت: این مانور شامل دو سناریو اصلی بود که در بخش اول شناور مسافری با ۶۰ نفر خدمه بندر شهید حقانی را به مقصد جزیره قشم ترک کرد و دقایقی بعد دچار سانحه شد. در پی تماس فرمانده شناور با برج کنترل بندر شهید حقانی و اعلام وضعیت اضطرار و سپس اطلاع به مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندرعباس سانحه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

او گفت: بخش دوم این مانور نیز در راستای ارتقای سطح ایمنی و امنیتی در مواجهه با حوادث احتمالی اجرا شد.

برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در بندر شهید حقانی + تصاویر

برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در بندر شهید حقانی + تصاویر

برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در بندر شهید حقانی + تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.