معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی نه ماه گذشته ۹۲.۵ درصد تعهد اشتغال در بخش کشاورزی این استان محقق شده است.

حمید رضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال بخش کشاورزی استان قزوین در سال جاری به تعداد ۵ هزار نفر است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۶۲۳ نفر اشتغال در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی در استان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: این میزان اشتغال محقق شده در زیر بخش‌های کشاورزی شامل دام، طیور، زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، حفظ نباتات، زنبورداری، مشاغل خانگی و سایر خدمات است.

تبسمی افزود: از این تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، شهرستان تاکستان با ثبت اطلاعات یکهزارو ۲۵۰ نفر بیشترین میزان اشتغال و تعهد ۱۰۰ درصدی و پس از آن شهرستان‌های بوئین زهرا با تعداد یکهزارو ۸۰ نفر و قزوین با تعداد یک هزار و ۳۳ نفر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته است.

وی ایجاد اشتغال و درآمدزایی را از مهمترین مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: در سال جاری سهم تعهد اشتغال بخش کشاورزی شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بویین زهرا هر کدام یکهزار و۲۵۰، آبیک ۶۰۰، البرز ۴۰۰ و آوج ۲۵۰ نفر تعیین و ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.