رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فهرج از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان دام های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان فهرج خبر داد‌ .

بماندشتی گفت: لمپی اسکین، یک بیماری خطرناک است که در بین دام های سنگین به ویژه گاو و گوساله شیوع پیدا می کند و این بیماری در بین دام ها به علت کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری، کاهش کیفیت پوست و آسیب های پوستی در دام های آلوده ضرر و زیان اقتصادی بسیاری را به همراه دارد.
 
او تب شدید، بی حالی دام، علائم پوستی، شامل: تورم و برجستگی های شدید در کل بدن دام را از علائم این بیماری دانست و تصریح کرد: انجام واکسیناسیون، رعایت امنیت زیستی در دامداری ها، انجام ضدعفونی و سمپاشی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به دامداری ها مهم ترین راه پیشگیری بیماری لمپی اسکین است و رعایت اصول بهداشتی  ـ قرنطینه ای از سوی دامداران در این رابطه ضرورت دارد.
 
بماندشتی از دامداران و روستاییان شهرستان خواست با تیم های مایه کوبی شبکه دامپزشکی برای واکسیناسیون رایگان دام های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین همکاری کنند و زمینه شیوع و بروز این بیماری در بین دام های خود را از بین ببرند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار