رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود طرح جهش تولید در ۵۰ درصد اراضی دیم استان اجرا شود از افزایش گستره نفوذ این طرح به ۱۰۰ درصد دیمزار‌های استان خبر داد.

آقای فتحی  در حاشیه تحویل ۲ دستگاه کشت مستقیم در آذرشهر  اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در استان  آذربایجان شرقی  سومین سال است که با پشتیبانی ستاد فرمان حضرت امام (ره) اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح الزاماتی از جمله کاشت به موقع، مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری ها، استفاده از بذر مناسب، تغذیه مناسب و کشت مکانیزه دارد.

آقای فتحی بیان کرد: برای انجام کشت مکانیزه منابع اعتباری از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)با عاملیت بانک ملی پیش بینی شده است که برای خرید ادوات دنباله بند مثل ردیف کارها، لولر‌ها و ... اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه نیاز است در استان دستگاه‌های مکانیزه بیشتری جذب شو، افزود: افزایش مکانیزاسیون اراضی منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی تا پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۲.۸ اسب بخار افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.