تیم دانشگاه آزاد اسلامی با رسیدن به جایگاه سومی در لیگ برتر کشتی فرنگی شانس حضور در جام باشگاه‌های جهان را خواهد داشت.

مرحله نهایی بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) روز ۱۸ آذرماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد که در دیدار رده بندی تیم دانشگاه آزاد اسلامی قم با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل تیم مقاومت البرز به پیروزی رسید و در جایگاه سوم قرار گرفت تا مجوز حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد.

قرار است در صورت مهیا شدن شرایط جام باشگاه‌های جهان در کشتی فرنگی زمستان امسال با حضور ۳ تیم خارجی و ۳ تیم اول تا سوم لیگ برتر سال ۱۴۰۱ برگزار شود.

در همین راستا روح الله میکائیلی سرمربی تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: با عنوان سومی در لیگ برتر مجوز شرکت در این مسابقات را گرفتیم، اما در مورد اینکه می‌توانیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم یا نه، مسئولان دانشگاه آزاد باید تصمیم بگیرند.

وی درباره اینکه از بین کشتی‌گیران تیمش چه کسانی می‌توانند در چرخه انتخابی تیم ملی جزو مدعیان قرار گیرند، گفت: چرخه فرنگی با آزاد فرق می‌کند و لیگ تأثیر آنچنانی در آن ندارد، اما درمجموع مهدی جواهری، علیرضا ارقش، اهورا بویری و... خیلی خوب بودند.

میکائیلی درباره عملکرد داوران در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی، گفت: موضوعی که نقطه قوت داوری‌های لیگ فرنگی بود، فرصت دادن به کشتی‌گیران در خاک برای اجرای فن بود. ایرانی‌ها کشتی همدیگر را می‌شناسند به همین دلیل فن زدن در خاک کمی دشوار و زمان‌بر است. گاهی انگار داوران از دادن اخطار خاک عذاب وجدان می‌گرفتند و خیلی زود سوت می‌زدند. به همین دلیل فرصت اجرای فن به کشتی‌گیر داده نمی‌شد. در حالی که به این دلیل خاک به قوانین کشتی فرنگی اضافه شد که شاهد اجرای فن و ایجاد هیجان در این رشته باشیم. خوشبختانه در داوری‌های لیگ امسال شاهد این بودیم که فرصت کافی در خاک داده می‌شد تا فن اجرا شود و سعی می‌کر‌دند خیلی زود سرپا ندهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
شهریه امثال من دانشجوی واحد قم رو به جیب تعدادی غیردانشجو میریزند.آیا مجوز شرعی دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کدوم مجوز شرعی .
طهرانچی خودش مجتهد هم هست
آخرین اخبار