تیم ملی آرژانتین با درخشش لیونل مسی توانست پس از ۳۶ سال به مقام قهرمانی جام جهانی دست پیدا کند.

پرونده جام بیست و دوم به زیباترین شکل ممکن بسته شد. فیفا نوشت ما بهترین فینال تاریخ را دیدیم. لیونل مسی در آخرین بازی خود در جام جهانی به شکلی حیرت‌آور فاتح دنیا شد و توانست آخرین جام و مهمترین قهرمانی را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

مسی؛ بهترین بازیکن تاریخ!

در گزارش شب گذشته و پیش‌بازی فینال گفته بودیم که مرز بین عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ و بهترین بازیکن تاریخ، جام جهانی است که حالا مسی آن را بدست آورده. پس بیاییم و قبول کنیم که با بهترین بازیکن تاریخ طرف هستیم.

مسی؛ بهترین بازیکن تاریخ!

مسی بهترین بازیکن جام شد. ۷ گل در این جام زد و رکورد بیشترین تعداد عنوان بهترین بازیکن زمین را به نام خود زد. هر کار خواست در میدان کرد و در فینال نیز باز هم ناجی ملتش شد. او که به خاطر شکست‌های قبلی و دشنام برخی هواداران آرژانتین تصمیم داشت از بازی ملی کنار بکشد، ولی ایستاد، مقاومت کرد و توانست رویای آلبی سلسته را پس از مارادونا محقق کند.

دی‌ماریا؛ موش سرآشپز فوتبال!

برای انجام این ماموریت غیرممکن البته مسی تنها نبود. مسی همه کاره آرژانتین بود، ولی منصفانه نیست از اهمیت برخی بازیکنان دیگر نیز صحبت نکنیم. به عنوان مثال امیلیانو مارتینز که نقشی حیاتی در آرژانتین ایفا کرد. اگر سوپرواکنش او در آخرین لحظه بازی و در دقیقه ۱۲۳ مقابل کولو موانی نبود، الان مسی با چشمانی اشک‌بار قطر را ترک می‌کرد. یا مثلا آنخل دی‌ماریا که همیشه زیر سایه مسی و رونالدو قرار گرفته، ولی کار اصلی را انجام داده است.

دی‌ماریا؛ موش سرآشپز فوتبال!

این بازیکن از المپیک ۲۰۰۸ تا جام جهانی ۲۰۲۲ با مسی همراه بوده و در تمامی درخشش‌ها سهیم است. او که گل دسیما را برای رئال ساخت، ولی مادرید او را به منچستر فروخت و حالا که ستاره نیمه اول آرژانتین بود، ولی کمتر کسی از او صحبت کرد. گریه‌های او روی نیمکت بیشتر سوژه تلویزیون‌ها شد و کمتر کسی گفت که برای تحقق قهرمانی‌های آرژانتین، سهم دی‌ماریا را نباید دستکم گرفت. یادمان نرود، گل برتری آرژانتین مقابل برزیل در فینال کوپا را همین آقای دی‌ماریا به ثمر رساند.

دی‌ماریا؛ موش سرآشپز فوتبال!

دی ماریای قصه ما بیشتر شبیه موش سرآشپز است. انیمیشنی که داستان یک موش را روایت کرد که زیر کلاه آشپزی قلابی داستان پنهان می‌شد و غذا‌های خوشمزه درست می‌کرد. منتقد سرسخت را با غذای «رتتویی» یاد مادرش انداخت و باعث شد تا ثابت کند همه می‌توانند بهترین باشند. دی‌ماریا همیشه زیر آن کلاه پنهان بود. کسی او را ندید، ولی مگر می‌شود کسی دست‌پخت او را زیر سوال ببرد.

مارتینز امباپه را مسخره کرد: یک دقیقه سکوت!

گلر جنجالی تیم ملی آرژانتین بعد از قهرمانی هم امباپه را از دم تیغ بران طعنه‌هایش گذرانداما در این بین، امیلیانو مارتینز، دروازه بان آرژانتینی پس از کسب عنوان قهرمانی جهان به هنگام شادی در رختکن، کیلیان امباپه را مسخره کرد.

مارتینز در پایان بازی نزد امباپه رفت و به او دلداری داد، اما ویدئوی انتهای بازی به‌خصوص از سوی رسانه‌های فرانسوی توهین تشخیص داده شده است.

مارتینز امباپه را مسخره کرد: یک دقیقه سکوت!

بازیکن استون ویلا که در مجموع چهار گل از امباپه دریافت کرد (سه گل در طول مسابقه و یک گل در ضربات پنالتی) در بخشی از ویدیو می‌گوید: «یک دقیقه سکوت برای امباپه...».

او که در هنگام گرفتن جایزه دستکش طلایی هم جنجال‌آفرین شده بود، در نهایت دوئلش با امباپه را به صورت غیرمستقیم برد تا کیلیان یک رقابت شخصی حیثیتی را در مقیاسی بزرگ‌تر واگذار کرده باشد.

گفتنی است مارتینز در مصاحبه پیش از بازی هم به انتقاد از صحبت‌های امباپه در مورد قدرت تیم‌های امریکای جنوبی پرداخته و او را بازیکنی کم‌تجربه نامیده بود.

مارتینز امباپه را مسخره کرد: یک دقیقه سکوت!

مسی - مارادونا؛ چه تصویر آشنایی!

مسی گفت که خدا خواست من قهرمان جام جهانی شوم. او که به مانند مارادونا روی دست بازیکنان و طرفداران آرژانتین بود، هنوز قصد ندارد از تیم ملی کنار برود و می‌خواهد به افتخارآفرینی ادامه دهد. او که به نظر توپ طلای هشتم را نیز بدست خواهد آورد، باز هم قصه‌ای زیبا برای فوتبال روایت کرد. حالا باید دید چه زمانی داستان این اعجوبه آرژانتینی که فوتبال را زیباتر کرد، به پایان خواهد رسید.

مسی - مارادونا؛ چه تصویر آشنایی!

مسی - مارادونا؛ چه تصویر آشنایی!

مسی با عبای قهرمانی

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نکات مهم زیادی داشت که از آخرین آن‌ها می‌توان به سبک جالب قهرمانی آرژانتین نام برد. مسی در لحظه‌ای که قرار بود جام را به سمت بازیکنان آرژانتین ببرد، عبای عربی بر تن کرد تا رنگ جشن قهرمانی نیز رنگ اسلام گیرد. بی‌شک مسی قطر و این جام را فراموش نخواهد کرد و عکس با عبای او نیز در تاریخ ماندگار خواهد شد.

مسی با عبای قهرمانی

امباپه؛ سربلندترین بازنده تاریخ!

دیگر چه کار می‌خواست بکند. همه کار برای فرانسه کرد و تیم ضعیف دشان را به بازی بازگرداند. ۳ گل زد تا نامش در کنار جف هرست، اسطوره انگلیسی‌ها قرار گیرد. درست است ۲ گل آن از روی نقطه پنالتی زده شد، ولی گل دوم را دوباره ببینید! این گل تمام کیفیت امباپه را ثابت می‌کند.

اولین توپی که به او در محوطه رسید به گل بدل شد تا در ۲ دقیقه ۲ گل بزند و فرانسه را به قهرمانی امیدوار کند. سرعت ویران کننده او باعث شده بود تا هر حمله فرانسه در وقت‌های اضافی رنگی دیگر بگیرد و یک موقعیت خطرناک را ایجاد کند.

امباپه؛ سربلندترین بازنده تاریخ!

آینده از آن او خواهد بود. شاید رئالی‌ها بیشتر الان غصه این را بخورند که چرا او به خاطر کشورش در پاریس ماندنی شد. او نیز باید در کنار مسی تلاش کند تا پاری‌سن‌ژرمن به قهرمانی در اروپا دست یابد. با او، مسی و نیمار همه چیز ممکن است. آن‌ها حالا هدفی دیگر خواهند داشت و آن هم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دشان؛ جسورترین مربی تاریخ!

باورتان می‌شود؟! سرمربی فرانسه در دقیقه ۴۰، ۲ ستاره بزرگ خود را بیرون کشید و ۲ بازیکن جوان را به زمین فرستاد. بگذارید صریح‌تر بگویم. دیدیه دشان، در دقیقه ۴۰، اولیویه ژیرو، بهترین گلزن تاریخ فرانسه را بیرون کشید و جایش کولو موانی را به زمین فرستاد که در لیست اولیه‌اش جایی نداشت و با مصدومیت انکونکو به قطر رسید.

دشان؛ جسورترین مربی تاریخ!

تعویض‌های دشان نشان داد که چرا او به یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال بدل شده است. او که در دوران مربیگری‌اش در تیم ملی فرانسه، توانسته ۳ فینال را تجربه کند و قهرمانی را برای خروس‌ها به ارمغان آورد. او جزو تاریخ‌سازانی که هم به عنوان بازیکن قهرمان دنیا شده و هم توانسته به عنوان مربی این افتخار را بدست آورد. بی‌دلیل نیست که او در کنار پوزو، بکن‌باوئر و بیلاردو قرار گرفته و توانسته ۲ بار متوالی یک تیم را به فینال جام جهانی برساند.

فرانسه با اینکه تا دقیقه ۸۰ شوتی به چارچوب نداشت، ولی تعویض‌های دشان و جسارت او در آوردن جوانان و تزریق انرژی نشان داد که چقدر او درک بالایی از مسابقات دارد و چقدر می‌تواند در لحظه میدان و بازی را آنالیز کند. او را بی‌شک می‌توان جسورترین مربی تاریخ دانست. مربی که آینده او مشخص نیست و باید دید آیا جایش را به زیدان می‌دهد یا فرانسه می‌خواهد بار دیگر به او اعتماد کند؟

خواستند بایکوت کنند، ولی عجب جام جهانی شد!

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز به پایان رسید. جامی که خیلی‌ها پیش از اینکه آغاز شود قصد داشتند بایکوت کنند یا میزبانی قطری‌ها را زیر سوال ببرند، به زیباترین شکل ممکن به اتمام رسید. بیشترین تعداد گل در قطر ثبت شد و زیباترین فینال در ورزشگاه لوسیل رقم خورد. دیگر چه چیزی از یک جام جهانی می‌خواهیم. از نمایش باشکوه مراکش که دلِ همه مردم جهان را بدست آورد تا ژاپنی که با افتخار از جام کنار رفت. از لوکا مودریچی که باز هم برای کرواسی تاریخ‌سازی کرد و تا بازی فرانسه-انگلیس که یکی از تاکتیکی‌ترین دیدار‌های تاریخ جام بود.

خواستند بایکوت کنند، ولی عجب جام جهانی شد!

بیاییم و قبول کنیم، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از زیباترین جام‌ها بود. سوای ایران که نتیجه مطلوبش را نگرفت، ولی جام جهانی با تمام اشک‌ها و خنده‌هایش دل تمامی مردم را شاد کرد و فوتبال باز هم باعث شد تا همدلی، هم‌رنگی و زیبایی در زندگی‌ها جریان داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاده دامنه زیبای الوند
۲۱:۲۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
این جام فاصله فوتبال ایران با دیگر کشورها را نشان داد.وبه راحتی مشخص کرد که حداقل به اندازه پیدایش تاریخ فوتبال در دنیا ایران باید برنامه ریزی کند تا شوتبال ان به فوتبال کشورهایی مانند استرالیا .ژاپن.صربستان .حتی عربستان برسد.همچنین ارزوی دیرینه خود را به صعود به مرحله دوم جام جهانی را حالا حالاها فراموش کند.با این همه هزینه و اوردن این همه مربی خارجی فوتبال ایران نسبت به شصت سال بیش هیچ تغیری نکرده فقط کارخانه جات اسطوره سازی ان خوب عمل کرده است فوتبال را به جای شوتبال در مغز مردم حک کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
واقعا زیباترین جام جهانی بود که تا حالا دیدم. بالا اومدن تیم ملی مغرب در کمال ناباوری. حتی در برابر فرانسه هم عالی بازی کردند با خودم گفتم کاش یک روزی ایران هم همینقدر خوب بازی کند. آن سجده های شکر دسته جمعی. پرچم فلسطین. چه شکوهی داشت. باخت فرانسه در برابر آرژانتین باختی که اجازه نداد چیزی از ارزش سیاهپوستان این تیم کم شود و خدای ناکرده به آنها اهانتی شود. باختی که چیزی کم از قهرمانی نداشت. قهرمانی یک تیم از قاره ای که واقعا عاشق فوتبال هستند و چقدر همدل و با غیرت برای نام فوتبال کشورشان جنگیدند. تعظیم و عذرخواهی سرمربی ژاپن بعد از باخت و حذف تیم فوتبال کشورش با اینکه عالی کار کرده بود.فقط دلم برای تیم ملی خودمان سوخت که چرا همدل نبودند و ....
Iran (Islamic Republic of)
محسن گرمی ایران
۱۹:۰۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
سلام.واردات میلیونی خودروهای با حجم موتور متوسط1600cc را برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید و به این دلال بازی جدید بردن خودرو در بورس به بهانه کشف قیمت ولی در عمل جهت افزایش قیمت و دلالی پایان دهید،سالانه هزاران ایرانی در جاده ها با این خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند،مسئولین در محضر خداوند عالم چه جوابی برای گفتن خواهند داشت.میتوانید حتی مبادله کالا به کالا کنید و در ازای نفتی که به سایر کشورها میفروشید خودروی باکیفیت وارد کنید تا با کاهش مصرف سوخت حتی صادرات فراورده های نفتی داشته باشیم.صرفه اقتصادی که ایجاد میکنه میتوان با ان پول دستمزد تمام کارگران سایپا و ایران خودرو را داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
زیبا ترین فینال تاریخ. زیبا ترین جام جهانی تاریخ
همه دنیا تصویر واقعی جامعه اسلامی رو دید. سجده شکر بازیکنان مراکش رو دید. بوسه بازیکنان بر پیشانی مادران رو دید. حضور آزادانه فرهنگ های مختلف با پوشش های مختلف در کنار هم و در یک کشور مسلمان رو دید. انسانیت بازیکنان از کشورهای مختلف با تفاوت های سیاسی مختلف رو دید
هر چقدر بودجه هزینه کردند کشورهای غربی برای خراب کردن وجهه اسلام و هرچقد تندرو ها و آتش به اختیارها در کشور ما بدنبال افراطی گری بودند تا جامعه اسلامی رو یک جامعه خشن. بسته و تک بعدی نشون بدند این جام جهانی به مثابه بارانی بود که همه رو شست.
#ممنون از قطر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ایران هم گلخور ترین تیم تاریخ شد- بازیکنان ایرانی به سایه امپاوه هم نمیرسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
الان یه سری میان میگن فاقد اهمیت.....
میخام بگم نظر شما هم فاقد اهمیت......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
آقای تاج مطلب بالا رو بخونن، خیلی بهشون در فوتبال مداری کمک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
به مردم قطر تبریک میگم دستشون درد نکنه برای برگزاری خوب جام ، اما واقعا تیم ایران تیم نبود ، باخت که همیشه در تاریخ خواهد ماند تیم ایران همه چیز را باخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
تاج، رئیس فدراسیون فوتبال جملات کوتاهی در مورد آینده نیمکت تیم ملی به زبان آورده است. او با اشاره به برخی گزینه‌ها مثل برانکو ایوانکوویچ، فرهاد مجیدی و... گفته: «همه آنها محترم هستند اما ما به مسائل مختلف نگاه می‌کنیم و پکیجی تصمیم می‌گیریم.»
بله خب؛ اصلا آوازه این تصمیمات پکیجی شما سراسر جهان را پر کرده است.
در آخرین تصمیم پکیجی‌تان، کی‌روش را با ۹ دستیار خارجی به ایران آوردید و آن افتضاح (6_2) و حذف از دوره مقدماتی را رقم زدید. قبل از آن هم یک تصمیم پکیجی دیگر گرفتید که اصلا نزدیک بود تاریخ فوتبال ایران را به هم بریزد. تاج و دوستانش در آن مقطع در پکیجی مارک ویلموتس را انتخاب کردند که هر نفس کشیدنش روی نیمکت تیم ملی، صد هزار دلار برای فوتبال ایران آب خورد. منتظر تصمیم پکیجی جدیدتان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
دیگه دعوای این که، کدوم بازیکن بهترین تاریخه تموم شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ان شاء الله ما هم یک تیم ملی خوب و آماده داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۷:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
انشالله ایران دانشمندان و عالمان و دانشگاههای خوبی داشته باشد که الان هم بحمدالله دارد نه تیم ملی فوتبال که ارزش آن بصورت منصفانه صفر است نه بیشتر هیچ اهمیتی ندارد باید به فکر نان بود خربزه آب است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
فقط امباپه عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
در جام جهانی 2022 قطر و زیبایی ها و شگفتی ها و شادی های آن همه اهالی فوتبال و فوتبالدوستان به نوعی سهیم اند الا دو نفر که با حماقت محض خود را از زیبایی های جام جهانی محروم کردند: علی کریمی و علی دایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
احسنت
آخرین اخبار