کشت کلزا و گلرنگ برای نخستین بار در دشتیاری سیستان و بلوچستان

مدیرجهاد کشاورزی دشتیاری گفت: کشاورزان این شهرستان در راستای تغییر الگوی کشت و توسعه دانه‌های روغنی برای نخستین بار ۱۰۰ هکتار کلزا و ۳۵ هکتار گلرنگ کشت کردند.

منصور رئیسی  اظهارداشت: دشتیاری دارای ۷۰ هزار هکتار زمین زراعی هست و منبع تامین آب کشاورزی منطقه، سد پیشین است و بیشترین محصولات زراعی این شهرستان به کشت محصولاتی نظیر، هندوانه، گندم،سبزی و صیفی اختصاص دارد.

وی افزود: عمده مناطق کشت دانه‌های روغنی در شهرستان دشتیاری در منطقه باهوکلات است و امیدواریم کشاورزان با دستیابی به عملکرد بالا، زمینه ساز توسعه کشت این گیاهان در منطقه شوند.

 شهرستان های چابهار و دشتیاری در سواحل مکران علاوه‌بر ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و شیلاتی در زمینه کشاورزی نیز دارای توانمندی‌های زیادی هستند بطوریکه هم‌اینک سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان‌ها بیش‌از ۱۶ هزار و ۳۰۵ هکتار با تولید سالانه ۳۸۹ هزار تن است.

مهمترین محصولات باغی چابهار و دشتیاری میوه‌های گرمسیری شامل موز، انبه، گواوا، چیکو، کنار پیوندی، تمرهندی، نارگیل و پاپایا و از محصولات زراعی خارج از فصل نیز کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و کلزا است.

از مجموع سطح زیر کشت محصولات کشاورزی سه هزار و پنج هکتار را محصولات باغی با ۲۰۹ هزار تن تولید و ۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار را محصولات زراعی با تولید ۱۸۰ هزار تن تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار