مراسم بزرگداشت فقیه معظم آیت الله سید محمد صادق روحانی با حضور اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت استاد برجسته حوزه‌های علمیه آیت الله سید محمد صادق روحانی امشب در مسجد اعظم قم با حضور آیت الله نوری همدانی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علما و قشر‌های مختلف مردم در مسجد اعظم برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی مرحوم روحانی را یک عالم بزرگ و شخصیت والام مقام و زعیم عالی‌قدر جهان تشیع توصیف کرد و افزود: این عالم بزرگوار نزدیک به یک قرن نورافشانی کرد و در سنین نوجوانی همراه با برادرش مرحوم حاج سید محمد روحانی به نجف اشرف مشرف شد و در حوزه علمیه این شهر مورد توجه علما و استادان بزرگی مانند آیت‌الله خویی‌(ره) قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سید مهدی حائری قزوینی گفت: نبوغ مرحوم روحانی آنچنان بود که در سنین جوانی به درجه اجتهاد نائل شد و بعد از بازگشت به ایران، در زمان مرجعیت اعلای آیت‌الله بروجردی‌(ره) رساله‌اش انتشار پیدا کرد.

او بیان کرد: مرحوم بروجردی به آیت‌الله روحانی عنایت ویژه‌ای داشت؛ کتاب ارزشمند فقه‌الصادق که غنی از تعریف است به مثابه یک دوره فقه با استدلال محکم و بیانات بسیار متقن در سالیان متمادی چاپ و منتشر شده و در حوزه‌های علمیه محور التفات و توجه علما و فقهیان بوده و یکی از آثار این عالم بزرگ و ربانی به شمار می‌آید.

 پیکر این عالم وارسته از مسجد امام حسن عسگری (ع) تشییع و در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

آیت الله سید محمد صادق روحانی روز جمعه ۲۵ آذر در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

او از شاگردان آیت الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خویی (ره) و آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی (ره) بود که در ۱۴ سالگی و به تأیید مکتوب استادانش به درجه اجتهاد رسیده بود.

آیت‌الله سید محمد صادق روحانی ده‌ها جلد تألیف به زبان‌های عربی و فارسی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کتاب فقه‌الصادق است.

«فقه الصادق» دایره المعارف کامل فقه تشیع از مهمترین تالیفات «آیت الله سید محمد صادق روحانی» به زبان عربی است که این کتاب به عنوان یک منبع مرجع شناخته شده است و در ۴۱ جلد بار‌ها در داخل و خارج کشور به چاپ رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار