رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: باید بین پژوهش و فناوری تعادل ایجاد کنیم؛ با کمال تاسف پیرامون این موضوع کاستی هایی در استان و کشورمان وجود دارد.

دکتر مسعود میرزائی، در آیین تجلیل از سرآمدان پژوهشی دانشگاه شهید منتظری مشهد با اشاره به اهمیت مفهوم فناوری افزود: ما در دنیا از نظر پژوهش، دارای رتبه بالایی هستیم و این به معنی آن است که روش تولید علم را می‌دانیم ولی متاسفانه مصرف علم و تبدیل آن به ثروت را بلد نیستیم و از این منظر باید بین پژوهش و فناوری تعادل ایجاد شود.

وی بیان کرد: فناوری یعنی کاربرد عملی از علم و دانش، ما باید بتوانیم در سالی که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با شعار تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نام گذاری شده است، مفهوم فناوری را عملیاتی کنیم.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با معرفی طرح "منش" ادامه داد: این طرح در برگیرنده سه واژه مردمی سازی، نقطه زنی و شبکه سازی است.

میرزائی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان چند اولویت دارد، که نخستین آن، مردمی‌سازی فناوری است، به این معنا که تمامی مردم در سطح دانش خود با فناوری آشنا باشند، و دوم بحث پیوند بین بخش خصوصی و دولتی و اولویت سوم نیز اشتغال جوانان است.

همچنین در ادامه این مراسم سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی و دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهد نیز با اشاره بر اهمیت فناوری گفت: فناوری همیشه به عنوان میوه علوم و تحقیقات است.

دکتر سید مولا خاتمی افزود: علم و فناوری امروز گفتمان غالب در جامعه و اصلی ترین راه حل مشکلات کشور به دست علم و فناوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار