رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده تخلف تعزیراتی در این شهرستان مختومه و در قبال آن ۲۰۰ میلیارد ریال جریمه از متخلفان وصول شده است.

جعفر نوری رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: از این تعداد ۵۴ میلیارد ریال جرایم دریافت شده مربوط به بخش کالا و خدمات، ۱۴۲ میلیارد ریال مربوط به قاچاق کالا و بیش از ۷۱۰ میلیون ریال نیز در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع پرونده‌های تخلف تشکیل شده هزار و ۸۸۰ پرونده کالا و خدمات، ۳۳۲ پرونده مربوط به قاچاق و ۱۰ پرونده هم در بخش بهداشت و درمان است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: گران فروشی، تقلب، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و درج نکردن قیمت از عمده تخلفات صنوف ارایه کالا و خدمات بوده و همچنین عمده کالای‌های قاچاق کشف شده هم شامل سیگار، پوشاک و پارچه است.

نوری با بیان اینکه ۳۰ درصد تخلفات بخش کالا و خدمات از طریق گزارش مردم پیگیری و رسیدگی می‌شود، اضافه کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلفی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت و کم‌فروشی می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵، موضوع را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی مهاباد اعلام کنند.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.