معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر از آغاز عرضه میوه و آجیل شب یلدا در ۱۲ نقطه این شهرستان خبر داد.

وحید فارسی افزود: عرضه آجیل و شکلات شب یلدا نیز با تخفیف پنج تا هفت درصدی در پنج نقطه واقع در میدان نبوت ابتدای ۳۲ متری شهید مطهری، ابتدای ۲۴ متری ظهیری، بلوار نبوت روبروی ۲۰ متری رسالت و ۲ نقطه در ابتدای خیابان بروجرد آغاز شده است.

او گفت: اطلاع‌رسانی از نقاط عرضه میوه و آجیل شب یلدا در شهر انجام شده و شهروندان می‌توانند نسبت به تهیه میوه و آجیل و مایحتاج شب یلدا اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر گفت: ۴۷ مورد از این تعداد بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل پرونده شد و ارزش ریالی تخلفات نیز حدود ۱۰۷ میلیون تومان برآورد شد.

وحید فارسی با اشاره به آغاز فروش ویژه میوه و آجیل شب یلدا در سطح شهر، گفت: در طرح گشت مشترک نظارت و بازرسی شب یلدا ۲ گروه تشکیل شد و اقلام مربوط به مناسبت شب یلدا از نظر موجودی، قیمت و نحوه عرضه مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و با هر گونه تخلف احتمالی برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: مردم  در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار به ویژه شب یلدا، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اطلاع دهند تا بازرسان مربوطه در اسرع وقت به تخلف‌ها رسیدگی کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز گفت: از ۱۵ آذر گشت‌های ویژه شب یلدا در سطح آغاز شده و تاکنون ۱۵۵ مورد بازرسی از میوه‌فروشی‌ها، مراکز عرضه آجیل و شیرینی فروشی‌ها انجام شده است.

داریوش صفاری گفت: گشت‌های مشترک نظارتی ویژه شب یلدا در سطح این شهرستان آغاز شده و در این طرح از همه صنوف به ویژه میوه‌فروشان، آجیل‌فروشان و قنادی‌ها بازدید و ضمن تشدید نظارت‌ها، با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

او گفت: علاوه بر این نظارت بر نانوایی‌های سطح شهرستان نیز برای پیشگیری از تخلفاتی همچون کاهش ساعت فعالیت، کم‌فروشی و گرانفروشی و افزایش کیفیت نان تشدید شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت:مشکلی برای تامین میوه و آجیل شب یلدا و دیگر کالا‌های اساسی همچون مرغ، گوشت، برنج و روغن وجود ندارد و این اقلام در نقاط مختلف این شهرستان در دسترس مردم است که از امروز فروش میوه با تخفیف ۱۰ درصدی و آجیل با تخفیف حدود هفت درصدی آغاز شده است.

صفاری گفت: هفت نقطه واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی (ره)، ابتدای ۲۴ متری ظهیری، بلوار ۱۵ خرداد بازارچه شهرداری، میدان بهارستان ابتدای روستای ازناو، میدان استاندارد و ۲ نقطه در ابتدای خیابان صفرخانیان میوه و صیفی ویژه شب یلدا را با ۱۰ درصد تخفیف به مردم عرضه می‌کنند.

او هدف از اجرای گشت‌های مشترک نظارتی را ایجاد آرامش در بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و برخورد با سوء‌استفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو همزمان با شب یلدا ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.