اداره ملی حفاظت از محیط زیست گفت استفاده از مواد سوختی دودزا، بالا بودن قیمت مواد نفتی، وسایط دودزا و عدم برق کافی سبب افزایش آلودگی هوا در پایتخت شده است.

سرپرست اداره ملی حفاظت از محیط زیست گفت برای کاهش آلودگی هوا از ماه اسد سال جاری تیم‌هایی را موظف ساخته است تا از فعالیت‌هایی که منجر به آلودگی هوا می‌شود، نظارت کرده و از بیشتر شدن آلودگی هوا جلوگیری کنند.

سرپرست اداره تفتیش و نظارت از محیط زیست افزود استفاده از مواد سوختی دودزا، بالا بودن قیمت مواد نفتی، وسایط دودزا و عدم برق کافی سبب آفزایش آلودگی هوا در پایتخت شده است.

امین افزود این اداره از کسانی که فعالیت‌هایشان باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند تعهد می‌گیرد تا از موادی که باعث آلودگی هوا نمی‌شود استفاده کنند و در غیر آن فعالیتشان مسدود می‌شود.

امین بیان داشت این اداره اطلاعیه‌ای را برای ساختمان‌های رهایشی داده است تا در صورت استفاده از زغال سنگ در سیستم مرکز گرمی شان باید ازتصفیه کننده دود استفاده کنند.

وی از مردم خواست برای گرم کردن خانه‌هایشان از مواد سوختی که باعث آلودگی هوا می‌شود کم‌تر استفاده کرده و بیشتر از گاز مایع و برق استفاده کنند.

لازم به ذکر است که همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و استفاده بیشتر مردم از مواد سوختی کم‌کیفیت سبب افزایش آلودگی هوا در کابل می‌شود که حکومت تا کنون در این زمینه کار اساسی انجام نداده است.

برچسب ها: آلودگی هوا ، کابل ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.