دکتر حسینعلی شهریاری در بابل گفت: باسوادان بیکار یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور ماست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دومین همایش منطقه‌ای دانشگاه اخلاق محور در دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: پیش از پیروزی انقلاب، اکثر پزشکان که در کشور فعالیت می‌کردند خارجی بودند و همین موضوع باعث خارج شدن مقادیر زیادی ارز از کشور می‌شد، اما امروزه پزشکان ما در دیگر کشور‌ها فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه امید به آینده از نکات تاکیدی مقام معظم رهبری است، افزود: متاسفانه امید در فارغ‌التحصیلان کشورمان در پایین‌ترین سطح قرار دارد و همین امر باعث مهاجرت آنان به کشور‌های خارجی می‌شود.

دکتر حسینعلی شهریاری ادامه داد: در گذشته مشکل کشورمان بیکاران بی‌سواد بودند، اما امروزه باسوادان بیکار از اصلی‌ترین مشکلات کشور است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه برخی از پزشکان به بیمارانی که وضعیت مالی خوبی ندارند می‌گویند برای درمان به مراکز خصوصی مراجعه کنند که این موضوع خلاف اخلاق نیک در جامعه پزشکی ا‌ست.

آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با بیان اینکه عقل، علم و اخلاق مثلث طلایی یک جامعه هستند، گفت: این ویژگی سه گانه عامل رشد و سعادت بشر است و اگر بخواهیم بین دانشگاه و حوزه وحدت حاکم باشد باید به این سه رکن توجه کنیم

او افزود: متاسفانه این روز‌ها شنیده‌های بی‌سند در کشور بیداد می‌کند و رسانه‌های خارجی فقط در این اغتشاشات اخیر بیش از ۴۵ هزار دروغ بیان کردند.

 ملاحظات اخلاقی در نظام آموزشی پژوهشی و اداری دانشگاه، هویت و مرجعیت دانشگاه در جامعه ایرانی عقلانیت، گفتگو و خشونت در دانشگاه از محور‌های این همایش بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۰۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
بهتر بود می گفتن باسوادان بیکار و شاغلان بی سواد