مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: جهت حفظ بقا و کسب رضایت شهروندان و مشتریان، سازمان‌ها و نحوه ارائه خدمات آن‌ها باید تغییر کند.

سیدحمیدرضا ابطحی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: دنیا از مدت‌ها پیش وارد عصر جدیدی شده است، لذا جهت حفظ بقا و کسب رضایت شهروندان و مشتریان، سازمان‌ها و نحوه ارائه خدمات نیز باید تغییر کند، از جمله ویژگی‌های این عصر می‌توان به نوآوری‌محوری، تجربه‌محوری، داده‌محوری، سکو (پلتفرم) محوری، الگوریتم‌محوری و زیست‌بوم‌محوری اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به نوآوری‌محوری خاطرنشان کرد: نوآوری تنها راه برای موفقیت و بقا است، زیرا چرخه عمر محصولات و خدمات به کوتاه‌ترین زمان خود رسیده است.

او با اشاره به تجربه‌محوری گفت: افراد تنها برای دریافت خدمت یا محصول به سازمان‌ها مراجعه نمی‌کنند، بلکه می‌خواهند تجربه به‌یادماندنی و خوشایندی داشته باشند، بنابراین ایجاد حس خوب در شهروندان و مشتریان ضامن موفقیت است؛ برای داشتن مشتریان شاد، باید کارکنان شاد داشته باشیم.

ابطحی با بیان اینکه دوران تصمیم‌گیری بر اساس شهود، حدسیات و احساسات به پایان رسیده است، اضافه کرد: با تحلیل داده می‌توان به شناخت بیشتری از مشتریان و نیاز‌های آن‌ها دست یافت و خدمات بهتری ارائه کرد.

او تاکید کرد: سکو (پلتفرم) محوری بدان معنا است که تسهیل ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند که باعث رضایت هر دو طرف می‌شود؛ خرید یا اجاره خانه، درخواست خودرو، خرید کالا و دریافت خدمت در سکو‌ها ارائه می‌شود که باعث سهولت و سرعت در کسب‌وکار‌ها و رضایت طرفین می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به الگوریتم‌محوری ادامه داد: الگوریتم‌های هوش مصنوعی، دستیاری توانمند و مشاوری باهوش است که در تصمیم‌گیری‌ها و بهبود کیفیت زندگی‌ها نقش بسزایی دارد و اگر فردی برای رسیدن به مقصد، انتخاب فیلم و موسیقی یا انتخاب کالا از پیشنهاد‌های سکو‌ها استفاده می‌کند، بداند که خودآگاه یا ناخودآگاه وارد عرصه تصمیم‌گیری هوشمندانه شده است.

او افزود: برای اینکه یک نظام درست کار کند، باید تمام اجزای آن از قبیل تأمین‌کنندگان، مجاری توزیع، کارکنان، مشتریان، رقبا، قانون‌گذاران و رسانه‌ها همکاری کاملی داشته باشند تا به افزایش عملکرد و بازدهی مطلوب منجر شود؛ همانند اکوسیستم‌های زیستی که وجود یک عنصر معیوب موجب نارسایی کل عملکرد شده است و حتی آن را تا مرز نابودی پیش می‌برد.

ابطحی گفت: شهروندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص الزامات عصر دیجیتال، به کتاب «ناخدایی دیجیتال» نوشته مهدی شامی‌زنجانی مراجعه کنند.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.