امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی کشورمان گفت: اولین جشنواره فیلم مستند ایران از دو تا پنجم دی‌ماه جاری در مرکز فرهنگی بلگراد برگزار می‌شود.

امیر پورپزشک رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد با اعلام این خبر، گفت: به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و با مشارکت اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور، جشنواره فیلم مستند ایران برگزار می‌شود.

پور پزشک افزود: مرکز سینمای مستند و تجربی و مرکز فرهنگی بلگراد و ولادیمیر پرویچ، مستندساز مطرح صربستان در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

او ادامه داد: اولین جشنواره فیلم مستند ایران به مدت چهار روز، از دوم تا پنجم دی‌ماه جاری با نمایش هشت فیلم مستند در مرکز فرهنگی بلگراد برگزار خواهد شد.

نمایش فیلم‌های مستند ایرانی با زیرنویس صربی

پور پزشک گفت: فیلم‌های مستند «راننده و روباه» کاری از آرش لاهوتی، «آب، باد، خاک و نان» اثر مهدی زمانپور کیاسری، «جایی برای فرشته‌ها نیست» کاری از سام کلانتری، «فرزندان شب» اثر بهروز نورانی پور، «روابط خانوادگی» ساخته ناصر ضمیری، «پروژه ازدواج» کاری از عطیه عطار زاده فیروزآباد و حسام اسلامی، «مشتی اسماعیل» اثر مهدی زمانپور کیاسری و «زمناکو» اثر مهدی قربانپور با زیرنویس صربی به نمایش درمی‌آیند.

او بیان کرد: مهدی زمانپور، کارگردان فیلم «مشتی اسماعیل» و «آب، باد، خاک و نان» در بخشی از این جشنواره با مخاطبان خود درباره آثار و سینمای مستند گفتگو خواهد کرد.

پورپزشک خاطرنشان کرد: ترجمه صربی و زیرنویس فیلم‌های شرکت کننده با همکاری میلنا رادولویچ و میرمحمدباقر نجفیان رضوی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار