عرضه روزانه نزدیک به دوهزار تن میوه و تره بار در میدان میوه و تره بار ارومیه

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان و خرده فروشان ارومیه گفت: میدان میوه و تره بار ارومیه با عرضه ۲۰۰۰ تن میوه در روز یکی از پنج میدان بزرگ میوه و تره بار کشور است.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان و خرده فروشان میوه و تره بار شهرستان ارومیه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: میدان میوه و تره بار ارومیه با ۱۸ هکتار مساحت و ۳۰۰ غرفه، روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تن محصول کشاورزی و باغی به استان آذربایجان غربی و سایر نقاط کشور عرضه می کند.

یحیی ارنگ پور با بیان اینکه به طور میانگین دو هزار نفر در مبدان میوه و تره بار ارومیه مشغول به کار هستند افزود: این میدان یکی از پنج میدان بزرگ میوه و تره بار کشور است.

وی ادامه داد: ۲ هزار نفر به صورت ثابت در میدان میوه و تره‌بار ارومیه مشغول هستند که، در فصل برداشت محصولات کشاورزی این تعداد حتی به ۲۰ هزار نفر هم می‌رسد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان و خرده فروشان میوه و تره بار شهرستان ارومیه با اشاره به صادرات محصولات مختلف از ارومیه به کشور‌های مختلف جهان تاکید کرد: ۶ ماه از سال تمام مغازه‌های میدان به فعالیت عرضه مشغول‌اند، ۶ ماه دیگر سال، ۱۲۰ مغازه در کار صادرات فعال‌اند.

آرنگ پور افزود: قبلا محصولات اورمیه با نام دیگر شهر‌ها و استان‌ها در سراسر کشور و حتی دنیا عرضه می‌شد، الان در بسیاری از محصولات مثل انگور، شلیل، گیلاس، هلو و سیب اورمیه دارای برند است.

او در خصوص قیمت‌های روز میوه هم گفت: سیب قرمز کوهپایه‌ای با قیمت ۱۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ هزار تومان و سیب سفید از ۱۸۰۰۰ تا ۲۰ هزار تومان، نارنگی فله‌ای از ۹ هزار تا ۱۱ هزار تومان و بسته بندی شده از ۱۳ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان و هندوانه از ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان و انار از ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

آرنگ پور  تصریح کرد: قیمت هر کیلو موز به دلیل مافیایی شدن این محصول به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی از افزایش قیمت حمل و نقل هم انتقاد کرد و گفت: میدان میوه و تره بار ارومیه جزو بزرگ‌ترین میادین تره بار کشور می‌باشد.

رییس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه اذعان کرد: ساماندهی میوه فروشان در خیابان‌ها و معابر وظیفه خدمات شهری شهرداری است و باید نسبت به احداث میادین و مراکز اقدام کند

ارنگ پور با بیان اینکه «اتحادیه آماده صدور پروانه کسب و کمک برای ساماندهی است» افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ وانت بار خرده فروش و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دکه دار میوه فروشی در ارومیه به صورت غیرمجاز و بدون پروانه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: اتحادیه آماده جمع آوری تمامی خرده فروشان و وانت بار‌های میوه مناطق مختلف شهر ارومیه بدون مجوز می‌باشد.

او پیشنهاد کرد: برای حل مشکلات پیش رو باید بازار روز محلات در مناطق مختلف شهر ارومیه احداث شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه با اظهار تاسف از وضعیت ترافیکی و خالی بودن برخی از غرفه‌ها خواستار اجرای تسریع در طرح‌های عمران شهری منطقه و کمک به ساماندهی وانت فروشان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.