کارخانه تولید کاغذ در بیرجند روزانه ۳۰۰ تن کاغذ به صورت آزمایشی تولید می‌کند و با رفع مشکلات، می‌توان ظرفیت این کارخانه را افزایش داد.

کاغذ یکی از محصولات اساسی در کشور است، اما ایران در تولید این محصول خودکفا نیست.

حالا کارخانه کاغذ در بیرجند به صورت آزمایشی راه اندازی شده است که می‌تواند نیاز کشور به کاغذ را رفع کند.

برداشته شدن موانع از پیش پای این کارخانه می‌تواند به تولید انواع مختلف کاغذ و رفع نیاز کشور در این حوزه منجر شود.

فعالیت آزمایشی کارخانه کاغذ در بیرجند

یکی از کارگران مشغول به کار در کارخانه کاغذ بیرجند گفت: ۳ سال طول کشیده است که دستگاه‌ها نصب شده است و ۲ ماه است که آزمایشی کار می‌کنیم.

او افزود: در این کارخانه هم اکنون تنها یک نوع کاغذ تولید می‌شود، اما می‌توان از سنگ، چوب و کاغذ‌های باطله کاغذ تولید کرد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کارگران بیان کرد: کاغذ سه لایه و پنج لایه از تولیدات فعلی است که کاغذ سه لایه برای بسته بندی کردن کاشی مناسب است.

او عنوان کرد: در آینده که به تولید انبوه و رسمی برسیم، هم ظرفیت تولید ما بیشتر می‌شود و هم ظرفیت اشتغال این کارخانه افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در کارخانه کاغذ

فلاحی تولید کننده فعال خراسان جنوبی گفت: تولیدات این کارخانه که روزانه ۳۰۰ تن است می‌تواند بخشی از نیاز کشور را به کاغذ برطرف کند.

او افزود: در این کارخانه بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و حتی می‌توان در اینجا کاغذ تحریر نیز تولید کرد.

فلاحی اظهار کرد: در هر دقیقه ۳۰۰ متر می‌توان کاغذ در این کارخانه تولید کرد و فعالیت بیشتراین مجموعه وابسته به رفع مشکلات است.

این تولید کننده گفت: تجهیزات کارخانه کامل است، ولی باید برای تولید انبوه مشکل آب و زمین که از جمله مهمترین مشکلات است، فکری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.