اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی دولت کانادا بار دیگر از انتقال صدها پناهجوی افغان به این کشور خبر داد.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی دولت کانادا اعلام کرد در ادامۀ روند تخلیۀ افغان‌ها به کانادا، ۳۵۰ مهاجر دیگر به کانادا منتقل شده‌اند.

پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان، دولت کانادا روند تخلیۀ افغان‌های آسیب‌پذیر به آن کشور را شدت داده و در حدود ۱۶ ماه گذشته، بیشتر این پناهجویان افغان را از کشورهای منطقه و به ویژه پاکستان و تاجیکستان به آن کشور منتقل کرده است.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا گفت: آنها در ۲۰ جامعه مختلف در سراسر کانادا از جمله کلگری، لندن، اتاوا و تورنتو مستقر خواهند شد.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی دولت کانادا افزود از آغاز این روند تا کنون، بیش ۲۶هزار و ۷۳۵ پناهجوی افغان، به کانادا انتقال داده شده‌است.

مقام‌های کانادایی گفته اند در میان این مهاجرین انتقال شده، کسانی هستند که در ۲۰ سال اخیر، با نیروهای کانادایی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده‌اند.

دولت کانادا تعهد کرده است تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، حد اقل ۴۰هزار شهروند افغانستان را به آن کشور انتقال دهد و همچنان برای آنان زمینه اسکان را در کانادا فراهم کند.

بر اساس این تصمیم دولت کانادا، قرار است که ۵۰۰۰ نفر به شمول مترجمین و خانواده‌هایشان از طریق یک برنامه مهاجرتی ویژه و بیش از ۱۸هزار افغان در معرض تهدید از طریق برنامه بشردوستانه به آن کشور منتقل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار