رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فرد کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با شکایت یکی از شهروندان در مورد مشاهده گروه تلگرامی اد بزن پول بگیر و کلاهبرداری از این فرد با این شیوه، ماموران پلیس فتا موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات پلیسی با شناسایی متهم در شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند افراد قربانی اطلاعات حساب خود را درون لینک جعلی پرداخت بانکی وارد می‌کنند.

او گفت: درنتیجه اطلاعات حساب بانکی این افراد به دست افراد کلاهبردار افتاده و آن‌ها نیز با داشتن اطلاعات حساب بانکی شهروندان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مردم کرده بودند.

ابوطالبی افزود: این افراد کلاهبردار با ارسال لینک‌های جعلی صفحات فیشینگ برای دریافت هدیه اضافه کردن ممبر برای کاربران اقدام به کپی کارت‌های بانکی کرده بودند و از این طریق به اعمال مجرمانه خود رسیده بود.

او تصریح کرد: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم پرونده مشخص شد و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آن در یکی از شهر‌های شمال کشور مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده برای سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: کاربران از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند.

او بیان کرد: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است.

رییس پلیس فتا گفت: این گروه‌ها که با عنوان اد بزن، پول بگیر نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران القاء می‌شود که برای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود.

ابوطالبی گفت: هشدار‌های پلیس فتا جدی گرفته شود و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.