برگزاری همایش موسسان، مدیران و مربیان کودکستان‌های نواحی سه گانه کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : باید کودکان را از دوره کودکستان با هویت ایرانی اسلامی آشنا کنیم.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز (۲۶ آذر) در همایش موسسان، مدیران و مربیان کودکستان‌های نواحی سه گانه کرمانشاه با بیان اینکه برنامه کودکستان‌ها باید همگام با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای تعلیم و تربیت اسلامی کودکان باشد، گفت : باید از کودکستان‌ها کودکان را با هویت ایرانی اسلامی آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کودکستان‌ها باید بر اساس محتوای سازمان تعلیم و تربیت باشد، گفت: نگاه یکپارچه به تعلیم و تربیت در تمامی دوران تحصیل فرد از دوره قبل از آموزش رسمی در کودکستان گرفته تا آموزش رسمی در مدرسه و پس از آن در دانشگاه، منجر به پرورش افراد در تراز انقلاب اسلامی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه با دوری از بخشی‌نگری و جزیره‌ای عمل کردن می‌توانیم افرادی مومن و متعهد تربیت کنیم، ادامه داد: باید نسل جوان و آینده‌ساز کشور را بر مبنای اصول اسلامی پرورش داده و افرادی با روحیه استکبارستیزی تربیت کنیم.

محمدی سپس با بیان اینکه کودکستان‌ها باید فراتر از ارائه خدمت به کودکان کار کنند، گفت: کودکستان در واقع یک مرکز فرهنگی آموزشی است که باید در حوزه تربیتی ورود کرده و در جهت شناسایی و شکوفایی استعداد‌های کودکان برنامه داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه کودکستان‌ها باید برای بالا بردن روحیه تاب آوری کودکان از سنین کودکی برنامه داشته باشند، گفت: باید جامعه‌ای تربیت کنیم که در برابر سختی‌ها و مشکلات تاب آوری بالایی داشته باشد.

وی در ادامه از مربیان کودکستان‌ها خواست تا به کودکان روحیه کار گروهی و تیمی بیاموزند.

وی با بیان اینکه مربیان کودکستان‌ها باید یک الگوی مثبت در همه ابعاد برای دانش‌آموزان باشند، گفت: مربیان کودکستان‌ها باید در راه رفتن، حرف زدن، نوع پوشش و برخورد و ... شانیت معلم را داشته باشند.

استان کرمانشاه ۷۱۶ کودکستان فعال دارد که ۴۹۴ کودکستان دارای مجوز از آموزش و پرورش بوده که بصورت ضمیمه در مدارس دولتی، غیردولتی و مستقل مشغول به فعالیت هستند و ۲۲۲ کودکستان دیگر دارای مجوز از بهزیستی هستند که در قالب مهدکودک و پیش دبستانی فعالیت دارند.

 در مدارس روستایی و عشایری استان کرمانشاه کلیه نوآموزان پنج تا شش سال بصورت رایگان در کلاس‌های روستایی چندپایه بصورت ضمیمه توسط معلمان آموزش‌های لازم را می‌بینند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.