جشنواره الگو‌های برتر تدریس با حضور جمعی از فرهنگیان سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

مهدی کاظمی معاون آموزش و پرورش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنار توسعه کمی آموزش و پرورش به دنبال کیفیت آموزش نیز هستیم

کاظمی با بیان اینکه در کیفیت بخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند از جمله آنها فضا و تجهیزات مدارس است گفت: اما مهمترین عامل در فرایند یادگیری معلم و نقش معلم است در این راستا تدریس معلم بسیار مهم و کلیدی است لذا ما جشنواره الگوهای برتر تدریس را با رویکرد شایستگی محور پیش بینی کردیم تا بتوانیم فرایند یادگیری را ارتقا دهیم. 

وی گفت: این جشنواره می‌توانند زمینه فرهنگ سازی و زمینه برای شروع یک حرکت بزرگ بزرگ در ارتقای کیفیت آموزش داشته باشد. 

کاظمی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان تجهیزات برای تامین بخشی از نیازهای هنرستانها تخصیص داده شده و تجهیزات خریداری و توزیع شده است و تا پایان سال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات هنرستان ها در نظر می گیریم.

منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برنامه‌های بالادستی بویژه برنامه پنج ساله در مجلس، وزارت آموزش و پرورش رامکلف کرده است تا هدف‌گذاری ۵۰ درصدی برای آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی داشته باشد که در این مدت برنامه حدود ۳۵ درصد پیشرفت داشته و ۱۵ درصد از این برنامه عقب است.

منادی گفت: سال آینده بودجه در این بخش حدود ۴۰ درصد نسبت به امسال افزایش می‌یابد. 

محمود رضایی دبیر این جشنواره گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس با هدف ارتقای کیفیت یادگیری با تاکید بر شیوه آموزش مبتنی بر شایستگی در فرایند آموزش هنرستان ها برگزار شده است.

او گفت: برگزاری این جشنواره با همکاری ۱۵ هنرستان فنی و حرفه ای در مشهد در بیست و پنج رشته مهارتی انجام شد.

در این مراسم از ۱۱۰ هنرآموز فنی و حرفه ای و کار و دانش آموزش و پرورش تقدیر شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار