مدیر کل حمل ونقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: تا پایان امسال یکهزار دستگاه اتوبوس و ۲ هزار دستگاه ون به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور افزوده می‌شود.

مدیر کل حمل ونقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشوردر سمینار هم اندیشی حمل و نقل شهری که به مناسبت ۲۶ آذرماه روزملی حمل و نقل در شهر طرقبه برگزارشد گفت: از اواخر سال گذشته و با دستور وزیر کشور و با هدف افزایش سهم ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه‌های ویژه‌ای پیش بینی شده است.

مرضیه حصاری افزود: سهم اتوبوسرانی در حال حاضر بطور متوسط ۷ درصد از حمل و نقل عمومی است که بنا داریم آن را به ۱۵ درصد افزایش دهیم همچنین سهم مترو ۲ و ۲ دهم درصد است که بدنبال افزایش ۵ درصدی این سهم هستیم.

وی گفت: تا کنون قرارداد ۴ هزارو ۵۰۰ اتوبوس و ۵ هزار ون با خودرو سازان داخلی امضا شده است و این برنامه تا تامین ۱۰ هزار ناوگان عمومی ادامه دارد که تامین آن بصورت مشارکتی بین دولت وشهرداری‌ها است که در آن دولت بین ۷۰ تا هشتاد درصد هزینه را متقبل می‌شود و مابقی برعهده شهرداری‌ها است و شهرداری‌ها تا پایان فرسودگی این ناوگان اجازه انتقال سند را ندارند.

حصاری گفت: تا پایان سال یکهزار دستگاه اتوبوس و ۲ هزار دستگاه ون با اعتبار بیش از ۸ هزار میلیارد تومانی در اختیار شهرداران قرارمی گیرد و امروز حواله ۱۵۰ دستگاه ون و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ۴۰ شهردار کشور تحویل داده شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل عمومی وزارت کشور هم گفت: در این همایش بیش از ۴۰۰ نفر از شهرداران، مدیران عامل و روسای اتحادیه‌های حمل و نقل عمومی کشور در طرقبه جمع شدند تا در خصوص توسعه حمل و نقل شهری و مشکلات فرارو تبادل نظر و اندیشه کنند.

عبدالله متولی افزود: در این برنامه ۳ روزه چند کارگاه آموزشی با حضور مدیران ارشد وزارت کشور و راهور فراجا برای شرکت کنندگان برگزارمی شود که مهمترین مباحث ترافیک و تصادفات شهری و توسعه حمل و نقل درون شهری آموزش داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.