شالبافیان گفت: در سال ۱۳۹۸ پارک‌های موضوعی شهر تهران از پربازدیدترین محل‌های مورد بازدید گردشگران بوده است.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاحیه اقیانوس پارک درباره نقش تم‌پارک‌ها در جذب گردشگر گفت: اتکا به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی نمی‌تواند باعث تکرار سفر شود به همین جهت از پارک‌های موضوعی برای تکرار جریان سفر برای گردشگران خارج از شهر استفاده می‌شود.

به گفته معاون گردشگری کشور، در سال ۱۳۹۸ پارک‌های موضوعی شهر تهران از پربازدیدترین محل‌های مورد بازدید گردشگران بوده پس پتانسیل پارک‌های موضوعی برای جذب گردشگران بسیار قابل تامل است.

شالبافیان ادامه داد: پارک‌های موضوعی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارند پارک‌های موضوعی ابزار بسیار خوبی هستند تا بتوانند اطلاعات را به جامعه مخاطبین ارائه دهند مثل پارک موضوعی بدن انسان که قدرت خداوند را به همه سنین منتقل می‌کند.

وی افزود: به طور کلی تفریح و سرگرمی حوزه مغفول گردشگری است. اما حالا باید بگوییم که ما مجوز‌های لازم برای تاسیات تفریحی را صادر می‌کنیم همچنین حمایت‌هایی مثل اهدای تسهیلات و معافیت مالیاتی به حوزه تفریحی گردشگری تسری پیدا کرده است. چیزی که یک ماه پیش انجام شد استفاده تاسیسات گردشگری از تبصره ۱۸ است و طرح‌هایی که مجوز وزارت میراث فرهنگب و گردشگری را داشته باشند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات را دارند.

معاون گردشگری کشور می‌گوید: این نوید را می‌دهیم که ادارات کل استانی وزارت گردشگری با اولویت، طرح‌های حوزه تفریح و سرگرمی را بررسی خواهند کرد و بیشترین توفیق در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ برای گردشگری بوده که نشان می‌دهد با کوچک‌ترین کاری گردشگری پیشرفت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار