معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری گفت: طی یک سال گذشته هزار و ۳۵۰ کیلومتر از معابر خاکی کشور بهسازی شده است.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری ایران امروز ۲۶ آذر در مراسم افتتاح متمرکز آسفالت معابر شهری گلستان گفت: برنامه ریزی شده تا در سه سال آینده دیگر معابر خاکی در کشور نداشته باشیم.

آئینی ادامه داد: سند ملی بازآفرینی شهری در حوزه خدمات و مسکن از ما می‌خواهد در تمام نقاط کشور در حوزه خدمات مانند بهداشتی و مسکن به شرایط متوسط کشور برسیم و اگر تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند این امر محقق می‌شود.

آئینی ادامه داد: در زمان شروع به کار دولت سیزدهم ۵۷۲ طرح نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری داشتیم که طی یک سال گذشته ۲۵۵ طرح به تمام رسید.

او با بیان اینکه  امکانات فراهم است که تمام معابر خاکی شهر گرگان تا پایان امسال بهسازی شود افزود: محرومیت در محلاتی مانند انجیراب گرگان نتیجه کم کاری ما در این سال‌ها بوده و حالا باید با اقدامات خود آن را جبران کنیم.

شهردار گرگان هم در این مراسم گفت: ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در گرگان هزینه شده است.

سیدالنگی افزود: در سطح شهر گرگان ۸۰ هزار معبر خاکی داریم و اگر قیر رایگان اختصاص پیدا کند دیگر معبر خاکی نخواهیم داشت.

ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم در این مراسم گفت: امروز آیین افتتاح آسفالت ۲۷۰ هزار متر مربع از معابر شهری استان برگزار شد که ۲۰۳ هزار متر مربع آن با صرف دو هزار و ۱۳۲ تن قیر و اعتبار ۲۰۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شده است.

او افزود: طی یک سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان جذب قیر از شرکت بازآفرینی شهری داشتیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.