رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: یک بهله عقاب از نوع سارگپه پس از تیمار در طبیعت رهاسازی شد.

عزیز قیاسی افزود: یک بهله عقاب از نوع سارگپه که از شکارچیان غیر مجاز کشف و توقیف شده بود پس از تیمار در طبیعت رهاسازی شد.

او ادامه داد: پرندگان شکاری نقش بسیار مهمی در تعدیل جمعیت جانوران موذی و جوندگان و هم چنین در راس هرم پرندگان دارند و وجود آن‌ها در محیط زیست لازم است.

رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: در این جهت یک بهله عقاب از انواع سارگپه که از شکارچیان غیر مجاز توقیف و کشف شده بود پس از تیمار و نگهداری در محل زیستگاه آن پرنده رها سازی شد.

قیاسی ادامه داد: از شهروندان تقاضامندیم که از شکار جانوران وحشی به خصوص پرندگان شکاری خودداری کنند چرا که پرندگان پس از شکار به سختی دوباره به گردونه حیات وحش برمی گردند و تلف می‌شوند.

او تصریح کرد: ضمن اینکه قانون گذار کیفرسختی را برای متخلفان در قانون شکار و صید در نظر گرفته به طوری که متخلفین تا سه سال حبس می‌شوند.

رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: حمل، عرضه، خرید و فروش و نگهداری پرندگان شکاری ممنوع است و قانونگذاربرای متخلفان کیفر تا سه سال حبس و هشتاد و پنج میلیون ریال جزای نقدی را نظر قرار داده است.

قیاسی افزود: شایسته است شهروندان از شکار و نگهداری و همچنین خرید و فروش کلیه پرندگان شکاری و حفاظت شده خودداری نمایند.

او گفت: با توجه به اینکه مقرر شده از امسال شکارچیان و صیادان جهت گرفتن پروانه شکار در سامانه جامع سازمان حفاظت محیط زیست نام نویسی کنند از این رو اشخاص نامبرده قبل از مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت مشخصات مربوط اقدام نمایند در غیر این صورت پروانه یا دفترچه ویژه شکار برای آنان صادر نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.