مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس گفت: اقلام تجهیزاتی مدارس عشایری به ارزش ۱۲ میلیارد تومان تهیه شده است که این بزرگترین محموله تجهیزات برای مدارس عشایری فارس ارسال می‌شود.

میثم رضازاده چگینی گفت: با هدف کیفیت بخشی خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان عشایر فارس و استان‌های همجواری که تحت پوشش مدیریت آموزش و پرورش عشایری فارس هستند، اقلامی برای مدارس عشایری تهیه شده است که برای این مدارس ارسال خواهند شد.

او گفت: قریب به ۵ استان در استان‌های همجوار هم مدارس عشایری داریم که در ییلاق و قشلاق قرار دارند و تحت پوشش امور عشایر فارس قرار دارند.

رضازاده چگینی با اشاره به تعداد دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر فارس گفت: ۱۲ هزار دانش آموز در قالب ۵۲۴ مدرسه را تحت پوشش داریم و امسال از محل اعتبارات ملی استانی و خیرین، اداره کل آموزش پرورش فارس، اداره کل نوسازی مدارس استان، اداره کل ورزش و جوانان فارس و احکام جایگزین حبس دادگستری استان، محموله‌ای برای ارسال به مدارس عشایری استان فارس و استان‌هایی مانند بوشهر، گچساران، بندرعباس، کرمان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری آماده کردیم که به این مدارس ارسال می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس گفت: برخی از این اقلام مخصوص عشایر سیار هستند که شامل چادر مخروطی مدرسه و تخته سیاه، زیلو، صندلی، میز و میز معلم و چادر خانه معلم عشایری می‌شوند.

او گفت: سایر این اقلام شامل تجهیزات آزمایشگاهی مخصوص دوره متوسطه اول و دوم، تجهیزات الکترونیک، تلویزیون، یارانه، لب تاپ، پرینتر، دستگاه کپی، تجهیزات ادارای، تخت و تشک خوابگاهی، بخاری‌های مخصوص مدارس عشایری و ... هستند.

رضازاده چگینی اعلام کرد: این اقلام با حضور مدیران و نمایندگان تابعه به مدارس سراسر استان و مدارس سایر استان‌ها ارسال خواهند شد و ارزش ریالی آن‌ها ۱۲ میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از آن توسط اداره کل آموزش و پرورش فارس، اداره کل ورزش جوانان و خیرین و اداره کل نوسازی و از محل احکام جایگزین حبس توسط دادگستری فارس تامین شده است.

او با تاکید بر اینکه شرایط خاص مدارس عشایری نیاز به جابجایی مداوم تجهیزات در فصل کوچ دارد هم گفت: به همین دلیل تجهیزات مدارس مدام باید نوسازی و بهسازی شوند.

رضازاده چگینی گفت: محموله‌های بعدی بهتر و بیشتر و با نگاه تخصصیتر تامین خواهند شد و کیت آزمایشگاهی و لوحه‌های مدارس ابتدایی و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بیشتری در آن‌ها گنجانده خواهد شد.

او گفت: با توجه به شرایط کرونا و اینکه کلاس‌ها مجازی بود تعدادی از دانش آموزان عشایری نتوانستند در کلاس درس حاضر شوند و تلاش کردیم، کلاس‌ها در کرونا حضوری باشد، اما تعداد قابل توجهی محروم مانده اند که اخیرا در طرحی آن‌ها را شناسایی کرده ایم تا از تحصیل باز نمانند و برای تامین بستر مناسب و جذب این دانش آموزان و راضی کردن خانواده آن‌ها برای ادامه تحصیل رایزنی کرده ایم.

رضازاده چگینی گفت: این دانش آموزان در محرومترین مناطق هستند و می‌توان گفت که مستعدترین دانش آموزان را در عشایر داریم که نیازمند حمایت هستند و نمونه آن این است که در بازه سه ماهه یک مربی برای ۶۰ دانش آموز ابتدایی دختر عشایری آموزش تکواندو داد و ۱۶ نفر از آن‌ها قهرمان استان در رشته تکواندو شدند.

او تاکید کرد: استعداد آن‌ها باید شناسایی و هدایت شود و از خیران دعوت می‌کنم از اداره و مدارس ما بازدید کنند و برای کار خیر بهترین محل در عرصه آموزش دانش آموزان عشایری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.