نیروگاه رامین نیز به دلیل تامین نشدن گاز از سوی شرکت ملی گاز به دلیل برودت هوا و نیاز مردم مناطق سردسیر کشور به مازوت سوزی روی آورد.

محسن حافظی سرپرست نیروگاه رامین می‌گوید: این نیروگاه دارای ۶ واحد تولید برق است که هم اکنون یک واحد آن به دلیل تعمیرات اساسی از مدار خارج است و ۴ واحد آن نیز در حال استفاده از سوخت گاز هستند.

او علت بکارگیری سوخت اضطراری در یکی از واحد‌های تولیدی نیروگاه رامین را تامین نشدن گاز از سوی شرکت ملی گاز به دلیل برودت هوا و نیاز مردم مناطق سردسیر کشور به گاز عنوان کرد.

آقای حافظی این اقدام را در شرایط خاص و اضطراری محدودیت‌ها برای جلوگیری از قطع برق هموطنان و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها دانست که به صورت «محدود» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست نیروگاه رامین همچنین بکارگیری این‌نیروگاه از سوخت گاز را باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت‌های واحد‌ها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و در نهایت افزایش طول عمر نیروگاه رامین عنوان کرد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.