سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مسیری را که کشتی گیران باید طی کنند تا به دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا برسند را مشخص کرد.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مسابقات قهرمانی کشور که اول و دوم دی ماه در سالن هفت‌تیر برگزار می‌شود آغاز چرخه انتخابی سال۲۰۲۳ است که در این مرحله نفرات برتر به اردو تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی تصریح کرد: نحوه اجرای چرخه انتخابی کاملا مشخص و شفاف است. ۱۶ کشتی گیر از حضور در رقابت قهرمانی کشور معاف هستند. در ادامه برای انتخاب برخی نفرات اعزام آنان به تورنمت معتبر خارجی مانند تورنمنت نیس فرانسه و مرحله نخست رنکینگ در زاگرب کرواسی در دستور کار قرار می‌گیرد. 

قهرمان جهان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، نفرات برتر رقابت‌های قهرمانی کشور به همراه ۷ ملی‌پوش ایران در رقابت‌های جهانی صربستان که موفق به کسب مدال نشدند و همچنین ۶ مدال‌آور تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران در رقابت‌های جهانی اسپانیا که جمعاً حدود ۲۶ کشتی‌گیر خواهند بود، عازم ۲ تورنمنت فرانسه و کرواسی خواهند شد که ترکیب تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا بر اساس عملکرد این نفرات اعزامی مشخص می‌شود.

رنگرز تاکید کرد: هر چند قانونمندی چرخه انتخابی هزینه دارد و به طور حتم در کوتاه مدت باعث مشکلاتی خواهد شد، اما از آنجا که این موضوع مطالبه جدی فرنگی‌کاران است در نظر داریم با قدرت برای محقق شدن این مهم تلاش کنیم.

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی فرانسه روز‌های ۳۰ دی تا ۲ بهمن در شهر نیس برگزار می‌شود و تورنمنت زاگرب کرواسی نیز طی روز‌های ۱۲ تا ۱۶ بهمن انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.