آخرین یافته‌های حوزه‌ی مدیریت منابع آب، ارتقاء بهره وری در تولید در نشست تخصصی مدیریت آب کشاورزی گیلان در رشت بررسی شد.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این نشست خواستار نهادینه کردن استفاده از فن آوری‌های نوین و شیوه‌های علمی در روند فعالیت‌های کشاورزی استان شد.
در نشست تخصصی مدیریت آب کشاورزی گیلان ۴ تن از استادان دانشگاه و کارشناسان زبده‌ی بخش کشاورزی استان آخرین یافته‌های خود را در حوزه‌ی مدیریت منابع آب، ارتقاء بهره وری در تولید و تسریع در روند مکانیزاسیون فعالیت‌های کشاورزی به بحث گذاشتند.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این نشست بر لزوم نهادینه کردن فن آوری‌های نوین و شیوه‌های علمی در روند فعالیت‌های کشاورزی استان بویژه در حوزه‌ی مدیریت آب تاکید کرد و افزود: متاسفانه تاکنون تنها ۱۰ درصد حوزه‌ی کشاورزی استان بطور مکانیزه و علمی به تولید می‌پردازد و ۹۰ درصد فعالیت‌ها در این بخش سنتی ست.
آیت الله فلاحتی افزود: از اکنون شرایط بارش‌ها و منابع آبی مورد نیاز بخش کشاورزی باید مورد رصد قرار گیرد تا به تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی آینده آسیبی وارد نشود و امنیت غذایی در کشور حفظ شود.
صالح محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز هدف از برپایی این نشست را مواجهه‌ی علمی و کارشناسانه با چالش‌های حوزه‌ی آب کشاورزی بویژه در مواقع بروز تنش‌های آبی عنوان کرد
محمد دوستدار، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در سخنانی به تشریح چالشها، موانع و ظرفیت‌های بخش کشاورزی و نقش آن در ایجاد امنیت غذایی کشور پرداخت‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.