استاندار اردبیل گفت: در راستای اجرای برنامه اشتغال در استان ۱۵ واحد تولیدی با قابلیت اشتغال‌زایی بالا از کمک‌های تسهیلاتی بهره‌مند می‌شوند.

سید حامد عاملی با بیان این‌که رونق تولید به اشتغال واقعی منجر می‌شود، از اجرای برنامه اشتغال در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۱۵ واحد تولیدی با قابلیت اشتغال‌زایی بالا احصا شده و طی هماهنگی و پیگیری با مرکز کشور، از حمایت‌های تسهیلات بانکی بهره‌مند می‌شوند.

استاندار اردبیل در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: با بررسی‌هایی انجام‌شده در استان اردبیل، میزان اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف کشاورزی، دانش‌بنیان‌ها، صنعت و گردشگری احصا و بر این اساس برنامه اشتغال استان تدوین شد.

عاملی افزود: تکمیل برخی پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه کشاورزی از جمله شبکه پایاب خداآفرین، به افزایش یک میلیون تنی میزان تولید محصولات کشاورزی و در نتیجه اشتغال‌زایی بیش‌تر منجر می‌شود.

او ادامه داد: احداث گلخانه، اجرای برنامه‌هایی برای ارتقای بهره‌وری کشت‌وصنعت و احداث باغات مدرن در استان اردبیل، از جمله اقداماتی است که در راستای ایجاد اشتغال بالا در برنامه اشتغال استان قرار دارد.

ارتقای درآمد سرانه اردبیل با توسعه واحد‌های تولیدی فعال

استاندار اردبیل بیان کرد: با اجرای این برنامه‌ها و طرح توسعه‌ای واحد‌های تولیدی فعال و اشتغال‌زایی، می‌توان در سال‌های آینده میزان درآمد سرانه استان اردبیل را از وضعیت کنونی که نصف متوسط سرانه کشور است، ارتقا داد.

عاملی گفت: همکاری بانک‌ها در راستای حمایت تسهیلاتی از ۱۵ واحد تولیدی دارای اهمیت است و با توجه به پیگیری این طرح از معاونت ریاست جمهوری و استقبال ویژه از تسریع در حمایت از واحد‌های فعال اشتغال‌زا، هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها از مرکز کشور انجام می‌شود.

او تصریح کرد: تمامی ۱۵ واحد بزرگ تولیدی احصاشده استان اردبیل در حال حاضر فعال هستند و با اجرای طرح توسعه‌ای اشتغال‌زایی بالایی خواهند داشت.

گفتنی است؛ در این نشست فهرست هر کدام از ۱۵ واحد تولیدی احصاشده به بانک عامل مربوط ابلاغ شد و هر یک از بانک‌ها گزارشی از اقدامات خود در خصوص هماهنگی و آمادگی برای پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها ارائه کردند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.