بروجنی گفت: بانک کشاورزی ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در استان کرمان را شامل امهال وام کشاورزی کرده است.  

طاهری بروجنی امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان گفت: بانک کشاورزی ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در استان کرمان را شامل امهال وام کشاورزی کرده است.  

او افزود: ما در کنار کشاورزان هستیم و تا نیمه دی‌ماه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  نیز  در این شورا گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به پسته کرمان، رقم بالایی است و باید از کمک بخش خصوصی استفاده کرد.

او بیان کرد: برای مقابله با خسارت محصولات کشاورزی استان کرمان، طی سال‌های اخیر باید با محوریت اتاق بازرگانی برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان  نیز  گفت: مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز باغات پسته استان کرمان نداریم.

او افزود: برای پیگیری بحث خسارت‌های کشاورزی تاکنون ۵ نامه به مسؤولان کشوری نوشته شده است که باید ۶ هزار میلیارد تومان از صندوق خسارت تخصیص داده می‌شد که تامین مالی نشده است و پول مردم پرداخت نشده است که باید این مورد  تعیین‌تکلیف شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: با شرکت مس هماهنگ کرده‌ایم و حدود یک هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی در کرمان، شهربابک، سیرجان، رفسنجان و انار اختصاص داده شده است.

او بیان کرد: این امر برای این است که باغداران بتوانند وام دریافت کنند؛ زیرا ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت به پسته کرمان رقم بزرگی‌بوده و ۱۰ برابر بودجه عمرانی استان کرمان است.

فداکار گفت: اختلافی بین شیوه ها‌ی کاری شرکت‌های دانش‌بنیان در مقابله با سرمازدگی وجود دارد و باید برای مقابله با سرمازدگی به یک شیوه مشخص برسند و باید این روش از طریق صدا و سیما پخش شود تا آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود. 

او افزود: مقرر شده است در برخی از نقاط استان کرمان که کشاورزی داریم؛ اما ایستگاه هواشناسی وجود ندارد، ایستگاه‌های هواشناسی نصب شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: به بانک‌ها از طریق شورای تامین استان کرمان اعلام کرده‌ایم تا برای تعیین‌تکلیف امهال وام‌ها به کشاورزان فشار نیاورند و با آن‌ها تماس نگیرند؛ زیرا کشاورزان ما افراد آبرومندی هستند که به‌علت سرمازدگی با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار