مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در سه ماهه پاییز امسال استان با کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته روبرو است.

سیاوش محمدی گفت: میانگین بارش سه ماه پاییز نشان می‌دهد که استان اردبیل با کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت روبه‌رو بوده و این شرایط سختی را برای تأمین آب در پشت سد‌ها به وجود آورده است.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: در سه ماه پاییز هر چند برخی روز‌ها با کاهش دما و سرمای سوزناک روبه‌رو بودیم، اما در مجموع میانگین دمای هوا در اکثر شهر‌های استان اردبیل ۱۵ تا ۱۶ درجه بوده و تنها در برخی از روز‌ها درجه هوا در اردبیل و خلخال به عنوان سردترین شهر‌ها به ۶ تا ۹ درجه رسیده است.

محمدی گفت: دمای هوای اردبیل در پاییز امسال از لحاظ گرما و درجه حرارت رو به فزونی گذاشت و بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفت.

او افزود: میانگین افزایش دمای فصل پاییز در کشور کمتر از ۱.۵ درجه بود در حالی که در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری، افزایش دمای هوا را شاهد بودیم.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: میانگین بارش رخ داده در سه ماه پاییز کمتر از ۴۰ میلیمتر بوده که این وضعیت بارندگی به هیچ وجه مناسب و مطلوب کشاورزان و حتی عموم مردم برای تأمین آب شرب نبوده است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این مدت در کمترین روز‌های پاییزی ما دمای زیر صفر درجه را در هنگام صبح و شب تجربه کردیم که نشان می‌دهد افزایش دمای هوا در این استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

او اضافه کرد: تا آخر پاییز هیچ سامانه بارشی در سطح استان پیش‌بینی نشده و امیدواریم در فصل زمستان شرایط متفاوتی را نسبت به پاییز کم بارش امسال تجربه کنیم تا امیدواری برای کشت و زرع و فصل زراعی مطلوب‌تر بیش از گذشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.