رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: دولت برای سال زراعی جاری۱۵۱ میلیارد تومان یارانه کودشیمیایی پتاسه و فسفاته را به کشاورزان استان اختصاص داده است.

 سیدعماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  در جلسه ستاد زراعت و بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: ۷۰ درصد هزینه کود‌ها توسط دولت پرداخت و ۳۰ درصد آن توسط کشاورزان پرداخت می‌شود.

شاهرخی درخصوص میزان کود توزیع شده در استان عنوان کرد: سهمیه کود اوره، فسفاته و پتاسه لرستان در سال جاری۹۴ هزار و ۵۶۰ تن می‌باشد که از این میزان ۶۵ درصد معادل ۵۷ هزار تن جذب شده است و کمبود یا مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از کود‌های فسفاته و پتاسه جهت افزایش عملکرد تصریح کرد: کشاورزان باید جهت توسعه ریشه، افزایش پنجه زنی، مقاومت گیاه و در نهایت افزایش عملکرد، از کود‌های فسفاته و پتاسه به میزان ۱۰۰ کیلوگرم برای هر هکتار گندم، جو و کلزای آبی و ۵۰ کیلوگرم برای کشت دیم همزمان با کاشت این محصولات استفاده نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: کشاورزان مناطق معتدل و گرم که در زمان کاشت از کود فسفاته استفاده نکرده اند باید ۵۰ کیلوگرم کود کلرورپتاسیم گرانوله را بصورت سرک در فواصل زمانی بهمن و اواسط اسفندماه و در مناطق سردسیراسفند تا فروردین ماه همزمان با کود‌های ازته استفاده نمایند.

۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی در لرستان وجود دارد که حدود ۲۵ درصد از این سطح آبی و مابقی دیم می‌باشد که به گفته کارشناسان میزان کود اوره جهت رشد رویشی و زایشی گندم، جو و کلزای آبی ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار و برای کشت‌های دیم ۵۰ کیلوگرم در هکتار توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.