معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: بودجه حوزه ما در سال جاری ۵۱ میلیارد تومان است و برای سال بعد درخواست بودجه ۲۳۰۰ میلیارد تومان داده ایم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد تعامل بین دانشگاه‌ها است. ایران رتبه ۵۳ دنیا در شاخص نوآوری و تبدیل علم به ثروت را دارد؛ در حالی که رتبه ۱۵ تولید علم و رتبه اول در منطقه را دارا هستیم.

به گفته وی در حال حاضر مراکز رشد ساماندهی شده اند و هم اکنون ۵۱ پارک علم و فناوری و ۲۶۰ مرکز رشد در وزارت علوم داریم. برخی مراکز رشد جدید راه اندازی خواهند شد. در روز اول نمایشگاه فناوری از ۳۰طرح رونمایی شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۹۰۰ واحد فناور و ۷۷۳۵ شرکت دانش بنیان در سراسر کشور داریم که ۲۱۳۰ شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند و ۱۱۱ هزار شغل در پارک‌های علم و فناوری را ایجاد شده اند.

او افزود: در حوزه فناوری بیشترین فناوری را در حوزه آی تی در نمایشگاه فناوری داشته ایم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: در حال حاضر باید به پارک‌های علم و فناوری توجه بیشتری شود و حمایت‌های بودجه‌ای نیز از پارک‌ها انجام شود. طرح دستیار فناوری را اجرا کرده ایم. ۲۵ میلیارد تومان برآورد بودجه است که حدود ۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

او گفت: جایزه فناوری یونسکو پیشنهاد داده شده و دبیرخانه آن در پارک فناوری دانشگاه تهران خواهد بود؛ دبیر خانه جشنواره جهش در پارک علم و فناوری قم است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: در حال حاضر آیین نامه یارانه تجاری سازی مصوب شده است و حدود ۵۰۰ میلیون تومان کمک به این حوزه خواهد شد. حدود ۱۵ درصد اعضای هیات علمی به حوزه فناوری ورود کرده اند که باید این آمار افزایش پیدا کند؛ فناوری انتخاب نیست بلکه ضرورت محسوب می‌شود.

او گفت: کار آفرینی فقط ایجاد شغل نیست؛ بلکه باید مرز شکن بوده و فرد کارآفرین باید استاندارد‌ها ارتقاء داده شوند. طرح یارانه تجاری سازی فناوری اجرا و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان کمک خواهد شد. بیش از ۳۲۲ تفاهم نامه داشته ایم و ارزش پولی آن ها بیش از ۵۹۷ میلیارد تومان است.

او ادامه داد: ۲۷ پارک و ۶ مرکز رشد وارد طرح یارانه تجاری سازی شده اند. ۲۲۱ فناور برتر ، ۳۲ پارک ، ۹دستگاه و پنج موسسه پژوهشی برتر معرفی شده اند. در پارک‌ها ۱۱۰ میلیون دلار فروش محصولات داشتیم، برنامه‌های متنوعی ذیل طرح نان اجرا خواهند شد.

او گفت: حدود ۶۲۲۹ نیاز و ۵۳۶ ایده به ثبت رسیده اند و ۱۳۰جلسه ستاد دانش بنیان برگزار شده است. از تبصره ۱۴، هیچ عددی به پارک‌ها پرداخت نشده است و باید توجه بیشتری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار