معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انواع دارو‌های موردنیاز بیماران مختلف در داروخانه‌ها موجود است.

ناصر وحدتی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما هفته‌ای یک بار کمبود‌های دارویی را به سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنیم تا از طرف این سازمان دارو‌های موردنیاز به‌موقع به خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یابد.

او افزود: انواع اسپری‌های بیماران آسمی و تنفسی در داروخانه‌ها موجود است و تنها محلول‌های نبولایزر ویژه دستگاه بخور، کم شده است که پیگیر تامین آن هستیم و پس از ورود به استان هم متناسب با سهمیه اختصاص یافته، در میان داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیماران سرماخوردگی‌های ویروسی، آنفلوآنزا و کرونا، کمبودی در این خصوص وجود ندارد، ضمن اینکه آنتی‌بیوتیک‌های اختصاص یافته هم بلافاصله در میان داروخانه‌ها توزیع شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وحدتی بیان کرد: در هر نوبت که توزیع دارو صورت می‌پذیرد، هفت درصد ظرفیت موجود به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد که از این میزان، ۸۰ درصد آن در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه در سطح استان مشکلی برای تأمین انسولین بیماران دیابتی و دارو‌های بیماران خاص، صعب‌العلاج، پیوندی، مبتلا به سرطان، قلب و عروق، مغز و اعصاب وجود ندارد، تصریح کرد: ممکن است که در مقطعی با کمبود دارویی مواجه باشیم، اما به معنای عدم موجودیت دارو نیست و تحت هر شرایطی نیاز بیماران مختلف را تأمین می‌کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شرکت‌های دارویی همکاری خوبی با این دانشگاه دارند، تاکید کرد: تمامی دارو‌های مصرفی و موردنیاز مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها به‌طور کامل موجود است و مشکلی بابت تأمین انواع دارو‌های بیمارستانی و همچنین دارو‌های موردنیاز مادران باردار و کودکان وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.