همایش همراهی با ولایت تا شهادت در خصوص تبیین موضوع عفاف و حجاب در دیوان عدالت اداری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در همایش همراهی با ولایت تا شهادت در خصوص تبیین موضوع عفاف و حجاب، به اهمیت موضوع حجاب از دیرباز اشاره کرد و گفت: امروز دشمن تمام قد در مقابل دین، مکتب، هویت و فلسفه وجودی ما و احکام دین و هر آنچه که داریم قد علم کرده است و در حال تلاش و ضربه زدن می‌باشد؛ اما غافل از اینکه دین در عمق جان مردم رسوخ کرده و مردم از صمیم قلب پای اعتقادات خود ایستاده اند.

رئیس دیوان عدالت اداری به افزایش بصیرت و بینش در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: از زمان پیامبر گرامی اسلام تا بعد از رحلت پیامبر (ص) امت اسلامی دوره‌های مختلفی را تجربه کرده است و دشمن نیز گام‌های بزرگی برداشته و از خلا‌هایی که در این زمینه بوده سوء استفاده کرده است و سرانجام در دهه ۶۱ هجری قمری خودش را نشان داد و در واقعه عاشورا دیدیم چطور افرادی که از صحابه پیامبر (ص) بودند بصیرت خود را از دست داده و بر خاندان پیامبر (ص) شمشیر کشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری در پایان گفت: شاهد بودیم که در وقایع اخیر افراد داعش صفت در کف خیابان چه رفتاری با مردم کردند و با اغتشاش و ناامنی درصدد ضربه زدن بودند، اما با بینش و بصرت مردم این توطئه‌ها خنثی شد.

در ادامه این همایش، کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به عنوان همایش، گفت: امیدواریم بتوانیم در حمایت از ولایت ثابت قدم باشیم و این توفیق را داشته باشیم که تا شهادت همراه ولایت باشیم.
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه حرکت‌های اساسی و تحولی در طول تاریخ بر عهده زنان بوده است، گفت: سهم زنان در تحولات جامعه بر هیچکس پوشیده نیست وضعیت اجتماعی زنان در ایران در طول تاریخ، پر فراز و نشیب بوده است بدون شک جایگاه شخصیت زن و نقش او از لحاظ فردی و اجتماعی در ایران قبل و بعد از اسلام و قبل و بعد از انقلاب اسلامی را نمی‌توان یکسان دانست. تبدیل شدن زنان قبل از انقلاب به شیر زنانی که در عرصه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حماسه‌های بزرگی را پدید آوردند، کار آسان و کوچکی نبوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش تاریخی حضرت زینب (س) به عنوان یک زن در تبیین واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: در واقعه عاشورا حتی بعد از شهادت به پیکر مطهر امام حسین (ع) و یارانش تاختند تا چیزی باقی نماند، اما حضرت زینب جهاد تبیین را از غروب عاشورا شروع کرد و با سخنرانی‌های خود نقش روشنگری و تبیین نهضت قیام عاشورا را برعهده گرفت و یکی از پیام رسانان این نهضت بود.

رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده به ریشه تاریخی زن و خانواده اشاره کرد و گفت: زن و خانواده، یکی از مسائل زیربنایی در ساختار جوامع بشری است و امروزه مقوله «زن» و نظام خانواده بیش از هر زمان دیگر، مورد هجمه قرار گرفته است و دشمنان در داخل و خارج کشور در حال تلاش برای فروپاشی بنیان خانواده هستند و با غوغای ویرانگر تبلیغاتی می‌خواهند جامعه زنان را به بی هویتی و بی عفتی دچار سازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
بزرگترین دین برای بشر انسانیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
بله
آخرین اخبار