مدیرعامل شرکت ملی گاز از ابلاغ دستورالعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد.

مجید چگنی بر دستورالعمل‌های وزارت نفت درباره تأمین پایدار سوخت زمستانی تأکید کرد و گفت: مدیران عامل استان‌ها موظفند بر اساس مصوبه‌های ابلاغی، با قطعیت درباره هدررفت گاز یا مصارف غیرضروری گاز در اداره‌های دولتی و مجموعه‌های خصوصی پرمصرف، برخورد و گزارش روزانه عملکرد خود را درباره اجرای این مصوبه اعلام کنند.

وی افزود: دامنه این ابلاغیه شامل همه مجموعه‌های دولتی و خود شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابع آن است؛ چنان‌چه هرکدام از آن‌ها ذیل موارد غیرضروری و پرمصرف قرار گیرند، مانند دیگر مجموعه‌های دولتی و غیردولتی، مشمول قطع گاز خواهند شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مشترکان خانگی است، تصریح کرد: با توجه به کاهش دما و مصرف بیش از ۷۰ درصدی گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انجام شود.

چگنی با اشاره به موارد غیرضروری و پرمصرف گاز در بخش‌های دولتی و غیر دولتی که شامل قطع گاز خواهند شد، اظهار کرد: این موارد در ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره به شرکت‌های تابعه تشریح شده، اما به‌طور مشخص، می‌توان به برخی مجموعه‌های تفریحی آبی از جمله استخر‌های روباز آبگرم، گرماتابه‌های نصب شده در محیط باز و باغ‌ویلا‌ها و مراکز تجاری با اعمال ملاحظات مربوط به هرکدام، اشاره کرد.

وی یادآور شد: در مسیر مدیریت مصرف گاز در دوره سرد، نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول هستیم که افزون بر همراهی دستگاه‌های اطلاع‌رسانی مانند صدا و سیما، با توجه به این‌که این ابلاغیه در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده، به‌عنوان یک دستور بالادستی برای همه اداره‌های دولتی فرض خواهد شد و از این رو انتظار داریم مدیران استانی در همه رده‌ها با مدیران عامل شرکت‌های گاز استان همکاری کامل داشته باشند تا ان‌شاءالله در حفظ جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هموطنان، خللی به وجود نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
این شورا همانی نیست که تویتر را فیلتر کرده و بعد اعضای خودش توئیت می زنند؟
ممنونیم که گرانی ها در کنار دولت هستی هر چی گرانی بیشتر باشه ارادت مردم به انقلاب و ولایت فقیه بیشتر می شه
آخرین اخبار