مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:راه نجات بافت تاریخی اصفهان ثبت محور تاریخی فرهنگی است که نقش بسزایی در رونق گردشگری دارد.

علیرضا ایزدی در جلسه هم‌اندیشی شناسایی چالش‌های توسعه گردشگری و بررسی راهکارها، گفت: شأن و جایگاه گردشگری اصفهان داشتن دستکم ۲۰ هتل پنج ستاره و چهار ستاره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در ابلاغیه‌ای که در سال ۱۳۹۹ برای ۱۶۸ شهر تاریخی صادر شد، حریم و عرصه تاریخی براساس کارشناسی دقیق و تدقیق شده نبود در حالی که بافت تاریخی ما خالی از سکنه شده که این اتفاق به معنای تخریب و از بین رفتن بافت است و بسیاری از خانه‌های دارای ارزش تاریخی به سازمان‌های دولتی تعلق دارد که به حال خود رها شده و بی‌استفاده ماندن آن به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده است.

او تصریح کرد: راه نجات بافت تاریخی اصفهان ثبت محور تاریخی فرهنگی است و رونق بافت تاریخی نقش بسزایی در رونق گردشگری دارد که نیازمند ضوابط و ابزار‌های تشویقی ویژه سرمایه‌گذاران است و تصویر اصفهان در اذهان سرمایه‌گذاران خارج از استان، تصویر سرمایه‌گریز است که نیازمند بسترسازی مناسب همراه با تبلیغات درخور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهارداشت: ظرفیت‌های متعدد گردشگری در کلان‌شهر اصفهان وجود دارد که در صورتی‌که مدیریت شهری بر روی حوزه فضا‌های باقی‌مانده و مغفول مانده شهر وارد شود، می‌تواند زمینه‌ساز بروز اتفاقات بزرگ در حوزه گردشگری باشد.

مهدی طغیانی با بیان اینکه برنامه‌های منسجم در حوزه گردشگری در شرق و شمال اصفهان طراحی و اجرایی شود، افزود:ظرفیت مغفول مانده در حوزه گردشگری ورزشی در دهکده المپیک اصفهان از ۲ سال گذشته به مدیران متولی اعلام شده، چرا که این منطقه ظرفیت ایجاد شهرک ورزشی را دارد، اما متولی مناسبی ندارد و پروژه دهکده المپیک برای آینده اصفهان مناسب و دارای ارزش است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات موثری که شرکت توسعه سیاحتی می‌تواند در تسهیلگری معضلات گردشگری اصفهان انجام دهد، شناسایی و تدقیق‌سازی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در محور فرهنگی و تاریخی این خطه است که می‌تواند با تمرکز بر این موضوع گام موثری در توسعه پایدار گردشگری و جذب سرمایه‌گذار داشته باشد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اصفهان اظهارداشت: توجه به ورودی‌های شهر بخش مهمی از گردشگری است، که به دنبال آن هستیم تا پیشنهاد‌ها و ایده‌های مختلف آن را در ابعاد مختلف در ورودی‌های شهر به گردشگران دریافت و در کمیته مورد نظر آن بررسی و در صورتی که بتوانیم در چهار نقطه ورودی شهر زمین‌هایی را فراهم سازی کنیم که ضمن ارائه خدمت، برنامه‌های تفریحی و سرگرمی به گردشگران ارائه دهد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علیرضا قاری قرآن افزود: ضروری است که در گستره شهر اصفهان پنج تا ۱۰ نقطه بدون اشکال در حوزه گردشگری شناسایی شود چرا که بسیاری از اراضی مدنظر به منظور اقدام فعالیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری دارای مشکلات و چالش‌های متعدد است، به همین دلیل این موضوع که بتوانیم مشکلات بسیاری از اراضی قابل بهره‌برداری را حل و سپس به دنبال جذب سرمایه‌گذار و معرفی به سرمایه‌گذار باشیم، دارای اهمیت است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اصفهان بیان کرد: شناسایی نقاط سبز و ویژه سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچ منطقه‌ای به اندازه سایت شرق اصفهان برای توسعه گردشگری این کلان‌شهر بکر و مناسب نیست که باید به این نکته توجه داشت که توسعه اصفهان به سمت شرق است.

جلسه هم‌اندیشی شناسایی چالش‌های توسعه گردشگری و بررسی راهکارها، با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهری در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان برگزار و ضمن تأکید بر احصاء ظرفیت‌های بالقوه گردشگری پیرامون راهکار‌های چالش‌های این حوزه بحث و گفتگو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.