بهزاد غریب پور، هنرمند حوزه گرافیک و تصویرسازی در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

بهزاد غریب پور، فارغ التحصیل رشته گرافیک دانشکده هنر‌های زیبای تهران بود و تصویرگری بیش از ۱۰ کتاب و داوری چندین نمایشگاه داخلی از جمله نمایشگاه تصویرگران کتاب کودک، مدیریت هنری چندین نمایشگاه بین المللی همچون براتیسلاوا بولونیا و کاتالونیا یوگسلاوی، مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قدیانی، سروش و... را در کارنامه خود داشت.

او در سال ۱۳۶۳، استودیوی «تینو گرافیک» را تأسیس کرد و فعالیت خود در زمینه تصویرگری و طراحی گرافیک و تبلیغات را تا سال ۱۳۹۴ ادامه داد.

این هنرمند در گردهمایی طراحی کتاب آسیاپاسیفیک یونسکو سال ۱۹۸۴ در ژاپن شرکت کرد و در سال ۱۹۹۹ عضو هیأت داوران جشنواره نوما بود و توانست دو بار جایزه تشویقی نوما را برای تصویرگری کتاب «راز پرنده» در سال ۱۹۸۸ و طراحی کتاب «پلنگ سیاه» در سال ۱۹۹۴ را دریافت کند.

نشان «آبان»، جایزه دیگری بود که در سال ۹۶، از سوی انجمن تصویرگران ایران به بهزاد غریب پور اهدا شد و «راز آبگیر ««سبزپوش مهربان»، «چهل قصه»، «ترانه‌های کودکان»، «بزبزقندی»، «پرنده طلایی» و «همه حق» دارند، از جمله کتاب‌هایی هستند که تصویرگری آن‌ها را انجام داده است.

گفتنی است که بهروز غریب پور، هنرمند تئاتر، با اعلام خبر درگذشت برادرش، بهزاد غریب پور نوشت: «برادر عزیزمان، بهزاد هنرمند گرافیست و تصویرگر نام آور بین المللی از میانمان به لطافت یک پرنده پر کشید و رفت. جایش تا ابد خالی خواهد ماند.» 

همچنین، کیانوش غریب پور، برادر دیگر این هنرمند و گرافیست هم نوشت: «بهزاد غریب پور، برادر، استاد و جانم، دیشب (سه شنبه، ۲۲ آذرماه) در غربت، به دیدار آشنایان آسمان رفت. روح مهربانش تابان»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار