سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با حضور در کنفرانس نقش ادیان توحیدی در خروج از بحران محیط زیست هشت پیشنهاد کاربردی را مطرح کرد.

او در همایش نقش ادیان توحیدی در خروج از بحران محیط زیست که با رویکرد نقش ادیان توحیدی در خروج از بحران جهانی محیط زیست برگزار شد اظهار امیدواری کرد: نتایج این کنفرانس موجب اجماع فراگیر در باب رعایت دستورات دینی در زندگی بهتر، طبیعی زیباتر و محیط زیستی شایسته انسان‌های امروز و فردا باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ادیان الهی برای تمام حوزه‌هایی که به رشد و کمال انسان ختم می‌شود دستورات خاص خود را دارد؛ افزود: در کتب ادیان توحیدی و آموزه‌های پیامبران الهی همواره بر آبادی زمین، حفظ طبیعت، کاشت نهال، مهربانی با حیوانات و آنچه در محیط زندگی وجود دارد تاکید شده است.

مرتضوی اضافه کرد: در محیط زیست با موضوعی فرابخشی، فرانسلی و جامع مواجه هستیم که لازمه مدیریت آن همگرایی و مشارکت همگانی در سطوح مختلف است.

او اظهار کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی، حفظ محیط زیست زمینه ساز حیات اجتماعی رو به رشد نسل امروز و نسل‌های آینده و وظیفه‌ای عمومی است.

استاندار اصفهان هشت پیشنهاد را به کنفرانس «نقش ادیان توحیدی در خروج از بحران محیط زیست» ارائه و تشریح کرد: نخست با ایجاد دبیرخانه دائمی برای این کنفرانس می‌توان به جایگاه ویژه ادیان الهی برای خروج از بحران‌های جهانی محیط زیست دست یافت.

مرتضوی گفت: پیگیری و جدیت علمای الهی در حوزه حفاظت از محیط زیست براساس آموزه‌های دینی در توصیه‌ها، فتوای علما و مراجع تقلید به عنوان یک ضرورت در محور برنامه‌ها قرار گیرد.

او اضافه کرد: برنامه ریزی برای توسعه مستمر و آگاهی بخشی عمومی و فرهنگ سازی گسترده در جامعه به ویژه گروه‌های تأثیرگذار در محیط زیست با مشارکت فعال بخش خصوصی و دولتی دنبال شود.

استاندار اصفهان گفت: اقدامات لازم برای توسعه کیفی صنایع موجود و اجتناب از هرگونه بارگذاری خارج از ظرفیت محیط زیست و منابع محدود در کشور و استان بر مبنای برنامه‌های آمایش سرزمینی باشد.

مرتضوی اظهار کرد: مدیریت بهینه بر منابع محدود آب به عنوان یکی از اولویت‌ها توسط دبیرخانه دائمی دنبال شود.

او گفت: حمایت همه جانبه از نخبگان و محققان عرصه فناوری‌های نوین و انرژی‌های پاک به عنوان یکی از محور‌های مورد تاکید دنبال شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: بهره گیری از انرژی‌های نو و پاک توسط دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به منظور کاهش آلاینده‌ها و حفظ منابع طبیعی و حیاتی پیگیری شود.

او در پیشنهاد پایانی هم گفت: حضور فعال اندیشمندان مختلف و سازمان‌های مردم نهاد در تصمیم سازی‌ها ضروری است.
یک درصد از جمعیت اصفهان را پیروان ادیان توحیدی تشکیل می‌دهند. شهر اصفهان ۱۶ کلیسا برای ارامنه، ۲۱ کنیسه برای کلیمیان و شش آتشکده برای زرتشتیان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۱۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
صنعت الکترونیک و تراشه و هوش مصنوعی صنایع فناورانه و فناوریهای برتر برای جایگزینی شهرهای فولاد و پتروشیمی برای استانهای مرکزی و بیابانی است