مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آماده باش و حضور ۶۰۰ نیروی راهداری در راهدارخانه‌های استان همزمان با شروع فصل زمستان خبر داد.

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به شروع بارش‌ها و آغاز فصل زمستان گفت : در همین راستا ۶۰۰ نفر از مجموعه راهداری در ۴۶ راهدارخانه استان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

وی افزود: این تعداد نیرو به صورت موقت و دائم در راهدارخانه‌های استان مستقر شده و در سطح راه‌های استان خدمات رسانی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر آمادگی نیروها، ۴۸۶ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین ناوگان راهداری هم برای خدمات رسانی در فصل سرما آماده شده است.

کرمی گفت: ۶۰۰ هزار تن شن و نمک هم خریداری شده و در سطح گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرماشاه با اشاره به شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در فصل بهار و تابستان گفت: جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز همواره در دستور کار قرار دارد و طی دو سه سال گذشته ۱۰۲ نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده است.

کرمی گفت: از این تعداد طی دو سال گذشته بیش از ۹۰ نقطه حادثه خیز بصورت هندسی و اصولی بی خطرسازی شده است.

وی افزود: هم اکنون رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز باقی مانده هم در دستور کار قرار دارد که کار آن‌ها نیز بصورت اصولی و انجام اقدامات هندسی در حال انجام است.

وی افزود: انجام این اقدامات همراه با خط کشی، نصب تابلو و علائم، چاله پرکنی و روکش آسفالت موجب شده وضعیت ایمنی راه‌های استان ارتقاء یابد و امیدواریم در فصل سرما شاهد کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جهت کاهش تلفات جاده‌ای تنها ایمن سازی راه‌ها کفایت نمی‌کند و رانندگان باید همکاری جدی در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی داشته تا بتوانیم این کاهش را شاهد باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.