مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به افزایش میانگین شاخص کیفی هوا از احتمال تعطیلی مدارس در برخی روز‌های هفته آینده خبر داد.

منصور شیشه فروش گفت: بر اساس شاخص کیفیت هوا، اصفهان، امسال ۱۳۵ روز سالم،۱۲۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۸ روز ناسالم برای عموم داشته است.

او ادامه داد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی پنجشنبه یک موج ناپایدار از غرب استان وارد و بار آلایندگی تخلیه می‌شود و برای روز جمعه تا یکشنبه فعالیت سامانه‌های ناپایداری در استان ادامه دارد، اما بار دیگر از روز سه‌شنبه شرایط افزایش آلایندگی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره عوامل تشدید آلودگی هوا در اصفهان گفت: بخشی از آلودگی هوای شهر اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی آن است؛ البته باید توجه داشت بیشتر صنایع بزرگ مانند فولاد، پالایشگاه‌ها و ذوب‌آهن که عواید آن نصیب کل کشور می‌شود در اصفهان استقرار دارند؛ همچنین عبور ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و فعالیت نیروگاه‌ها سبب ایجاد آلایندگی در شهر اصفهان می‌شوند.

شیشه فروش با اشاره به طرح‌های فوری برای کاهش میزان آلاینده‌ها گفت: شب گذشته ۲۵ واحد صنعتی پایش و با ۱۰ واحد آلاینده برخورد شد.

او افزود: محیط زیست، ۴۰۰ صنعت را که در محدوده شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان دارای بار آلایندگی بوده شناسایی کرده و این واحد‌ها ملزم شده اند که فعالیت خود را کمتر کنند؛ به کوره‌های آجرپزی و مصالح نیز دستور داده شده فعلا فعالیت خود را متوقف کنند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در ۶ ماهه اول سال کانون‌های گرد و غبار به علت نبود بارش و رها شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به صورت نقطه‌ای فعال شده و تولید گرد و غبار کرده است.

شیشه فروش از سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم خواست به تعمیر و بازسازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و تأمین اعتبار برای پایش‌های زیست محیطی توجه ویژه داشته باشد.

او هزینه تعمیر و بازسازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.