رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: هرچه نظارت بر تأسیسات بیشتر باشد هزینه‌ها و حوادث احتمالی کاهش می‌یابد که این موضوع در نهایت به نفع شهر، شهرداری و شهروندان است.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران شهرداری گفت: در خصوص نگهداری، تعمیرات و بهسازی تأسیسات شهری و شهرداری، ضرورت دارد به صورت همیشگی و مداوم عملیات نظارت بر آن‌ها شکل بگیرد، نظارتی که با آموزش عوامل اجرایی، استفاده از تجهیزات مناسب، مصالح استاندارد و رعایت قوانین و مقررات همراه باشد.

او ادامه داد: هرچه نظارت بر تأسیسات بیشتر باشد هزینه‌ها و حوادث احتمالی کاهش می‌یابد که این موضوع در نهایت به نفع شهر، شهرداری و شهروندان است، حفظ، نگهداری تعمیرات و بهسازی تأسیسات شهری و حفظ زیر ساخت‌ها درواقع حفظ سرمایه‌های عمومی و حفظ سرمایه‌های ملی شهر است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا تاکید کرد: لازم است مدیریت و نگهداری از تجهیزات عمومی شهر و تاسیسات از بدو آغاز عملیات تا پایان آن به گونه‌ای باشد که نظارت به صورت کامل صورت پذیرد و در پایان تاییدیه فنی کار به بهره برداران ارائه شود، درصدد هستیم تا محیطی ایمن برای بهره برداران و استفاده کنندگان از تأسیسات شهری ایجاد شود و شهروندی دچار سوانح ناشی از عدم رعایت استاندارد‌های مربوط به تأسیسات نشوند.

وی افزود: ایجاد یک برنامه و سامانه جامع منسجم، متناوب نظارت بر تجهیزات و تأسیسات شهرداری نیاز است تا به صورت دوره‌ای و مستمر نواقص موجود شناسایی، استخراج و برطرف شود و از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

به گفته نیکونژاد، با توجه به بازدید‌های میدانی در خصوص نظارت بر این تأسیسات از جمله مشکلات تأسیسات برقی و روشنایی سالن ورزشی شهدای مریم آباد، فرهنگسرای بهمن، خانه چهارسوقی‌ها و روشنایی بلوار امام حسن مجتبی (ع)، ایراداتی مشخص شد که در کمیسیون مطرح و مقرر شد مدیر نظارت بر تأسیسات شهرداری ظرف دوهفته آینده بررسی و گزارش اصلاح ایرادات موجود را در کمیسیون ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.