سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۴۰میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای تقویت این بخش در استان قزوین اختصاص یافته است.

کریم ذوالفقاری سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی کشاورزی گفت: ۴۰میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون برای تقویت این بخش در استان قزوین اختصاص یافته و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری افزود: برای تقویت تسهیلات مکانیزاسیون که باعث ارتقای بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی است، پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه ارتقای ضریب مکانیزاسیون از راهکار‌های مهم حرکت به سمت کشاورزی مدرن است، افزود: برای تامین امنیت غذایی جامعه نیازمند عبور از کشاورزی سنتی و رسیدن به کشاورزی مدرن هستیم.

سرپرست توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به تعیین خطوط اعتباری برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از سال ۹۲، گفت: در همین راستا سالانه ۲ تا ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به تین منظور تعیین و در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به نمایش توانمندی شرکت‌های داخلی در حوزه مکانیزاسیون در نمایشگاه تخصصی کشاورزی قزوین، اظهار امیدواری کرد با استفاده از طرفیت شرکت‌های دانش بنیان و بهره گیری از توان شرکت‌های داخلی بتوان گام‌های قابل توجهی را برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون در اراضی زراعی و باغی کشور برداشت.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی قزوین، گفت: این استان در برخی حوزه‌های مکانیزاسیون از جمله استفاده از پهپاد‌ها از پیشگامان در کشور است.

نمایشگاه تخصصی کشاورزی قزوین در نمایشگاه بین المللی این شهر با حضور ۴۲ شرکت از هشت استان برپا شده و تا ۲۵ آذر ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار