سازمان ملی حفاظت محیط زیست ضمن اعلام تعلیق پروژه‌های زیست محیطی افغانستان از سوی جامعه جهانی از کشورهای غربی خواست موضوع محیط زیست را با سیاست مرتبط نسازند.

سمینار شش روزه ملی در مورد مسائل زیست محیطی و ظرفیت سازی توسط اداره ملی حفاظت از محیط زیست در انستیتوت خدمات ملکی راه اندازی شد؛ در این سمینار از ۳۴ ولایت افغانستان، نمایندگان اداره ملی حفاظت محیط زیست و مقامات طالبان اشتراک کردند.

زین العابدین عابد، معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست گفت: موضوع محیط زیست در جهان و افغانستان یک موضوع بسیار مهم تلقی می شود و باید به این موضوع توجه جدی داشت.

عابد از کشورهای غربی خواست که موضوع محیط زیست را با سیاست مرتبط نسازند، این یک مسأله انسانی است و باید به آن توجه جدی شود. 

عابد تأکيد کرد که پروژه‌های زیست محیطی افغانستان که در حال حاضر از سوی جامعه جهانی به حالت تعلیق درآمده است، باید هر چه زودتر آغاز شود.

این در حالی است که چندی قبل رامز الاکبرووف، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، در نشست تغییرات اقلیمی در مصر گفته بود که افغانستان به گونه دوامدار از تغییرات آب و هوا زیان دیده است.

برچسب ها: طالبان ، محیط زیست ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.